14 мин. четене

Какво е партньорски маркетинг?

Имате ли ефективна SEO стратегия, имейл маркетинг, PPC кампании и социалните ви мрежи са в ход? След това е време да добавите партньорски маркетинг към вашия маркетингов микс.

Тази статия бе преведена за вас от artificial intelligence
Какво е партньорски маркетинг?
Източник: Depositphotos

Партньорският маркетинг е допълнителен инструмент за онлайн маркетинг за утвърдени електронни магазини, които искат да увеличат продажбите и да получат реклама на места, които не могат да бъдат достигнати по друг начин. Това е сътрудничество между рекламодателя (електронен магазин) и издателите (афилиейт партньори), които притежават или използват определено пространство в интернет за поставяне на реклама. Те популяризират продуктите или услугите на рекламодателя, като им плащат комисионна за всяка направена поръчка.

Какво е общото между партньорския маркетинг и Шекспир?

Приятели на Шекспир публикуват колекция от негови пиеси, Първото фолио, след смъртта му. В предговора те пишат: „Разпространете това дело надлъж и нашир и кажете на тези, които го харесват, да го разпространят надлъж и нашир“.

Въпреки това, за да разберем основния принцип на партньорския маркетинг, трябва да добавим стимул – награда – към тази препоръка.

Ако се върнем назад във времето, кралските придворни дами може да са препоръчали на кого са шили роклите си за следващия бал. След това шивачката ще получи договорена награда за новите си клиенти.

Появата на интернет обаче направи възможен партньорския маркетинг, какъвто го познаваме днес. Интернет ни позволява точно да измерим всички основни ключови показатели за ефективност, като броя на реализациите (продажбите), броя на кликванията или общите генерирани продажби. Въз основа на това се изчислява подходяща награда за партньора .

Собствена партньорска програма срещу партньорска мрежа

Първата партньорска програма е създадена от собственика на магазин за цветя и подаръци. Той плаща награда на партньори, които му носят трафик от техните уебсайтове.

Днес електронните магазини имат възможност да създадат своя собствена програма или да използват алтернативен избор: откриване на кампания в партньорска мрежа.

Предимствата на партньорската мрежа са:

  • Готово техническо решение.
  • Връзка с обширна база данни от издатели и професионална поддръжка и за двете страни.
  • Тъй като мрежите управляват редица партньорски кампании, те могат да използват опита си, за да помогнат на рекламодателя да определи условията на кампанията си по начин, който е от полза както за рекламодателя, така и за издателя.
  • Добрата партньорска мрежа трябва също така да носи нови идеи за стратегическо сътрудничество с отделни партньори и съвети за оптимизиране на кампанията до пълния й потенциал.

Source: Depositphotos

Как работи?

На всяка кампания и издател се присвоява идентификатор в партньорската мрежа, който създава уникални партньорски връзки. Системата може да проследи от кой издател е дошъл клиентът и стойността на поръчката, която е направил, като използва проследяващ код на уебсайта на рекламодателя. След това тя разпределя това на клиента заедно с изчислената награда.

Най-често срещаният модел на комисионна , използван в партньорския маркетинг, е CPS (цена на продажба), т.е. процент от всяка направена поръчка.

Всички поръчки преминават през процес на одобрение от рекламодателя, който не плаща за анулирани или върнати поръчки. Следователно рекламодателят ще сподели печалбата си с издателя само ако действително е направил поръчката.

Въпреки това, в зависимост от спецификата на електронния магазин, комисионният модел може да бъде настроен и като CPL (цена на потенциален клиент), т.е. награда за попълване на регистрационен формуляр, или CPC (цена на клик), т.е. награда за кликване от издателя към електронния магазин.

Кой е издател?

Издател е лице или компания, която популяризира продуктите/услугите на избрани електронни магазини. Обикновено правят това чрез собствен уебсайт или социални мрежи. Те обаче могат да използват и публично достъпно пространство в интернет (напр. Google Shopping, Facebook Ads и т.н.), стига партньорската кампания да го позволява.

  • Сайтове за отзиви – предоставят на клиентите информация за нови продукти и споделят опита си чрез отзиви или сравнения на продукти. Те отговарят на въпросите на клиентите, например „Кои ще бъдат най-добрите грамофони през 2024 г.?
  • Блогове и списания – лични или тематични уебсайтове със съответна група читатели, които споделят едни и същи интереси. Например списания за интериорен дизайн, книги или спортни портали.
  • Продуктови каталози – сайтове, които събират продукти в структуриран каталог, където клиентите могат да търсят, филтрират и сравняват продукти от различни електронни магазини.
  • Портали за връщане на пари – мотивират клиентите да купуват, като възстановят сумата, която са похарчили за поръчка. Порталите споделят комисионната си директно с клиента или с благотворителна организация по негов избор.
  • Сайтове за купони – работете с клиенти, които търсят изгодни сделки. Те събират отстъпки и промоции, за да мотивират клиентите да купуват от вас преди конкурентите. Те могат да убедят клиента да опита нов електронен магазин, да завърши покупка или да увеличи стойността на поръчката.
  • Социални мрежи и инфлуенсъри – създатели на съдържание в социалните мрежи, които са следвани от хора със сходни интереси. Те могат да повлияят на мнението на своите последователи и решенията за покупка въз основа на връзката им с тях.
  • CSS партньори – рекламират продукти в платформата Google Пазаруване, за да помогнат на рекламодателите да се класират по-високо в резултатите от търсенето от конкурентите си. Те могат да се използват и заедно със собствените Ви кампании в Google Пазаруване.
  • PPC партньори – привличат платен трафик към рекламодателя чрез платени Google Ads, Facebook Ads и др

Source: Depositphotos

За кои магазини е подходящ партньорският маркетинг?

Издателят избира в кои партньорски кампании да участва. Целта е да се изпратятвъзможно най-много подходящи клиенти до електронния магазин, където най-вероятно ще купят.

Ако са настроени правилно, издателите могат да печелят до 15% от новите поръчки. Въпреки това, дали клиентът ще направи поръчка се влияе не само от промоцията на партньора, но и от няколко фактора от страна на електронния магазин.

На какви условия трябва да отговаря електронният магазин, за да очаква този резултат?

  • Стотици продажби на месец (най-малко 800 – 1000).
  • Продукти/услуги, продавани ежедневно (напр. жилища, мода, здраве и красота, спорт). Продуктите и услугите, които са твърде специфични, рискуват да не намерят подходящи издатели, които могат да ги популяризират ефективно.
  • Изчистена уеб среда, която може да се справи с входящия трафик.
  • Добра репутация в електронния магазин със силна разпознаваемост на марката и положителни отзиви.

Стартиращи електронни магазини, електронни магазини с твърде тясна целева група, занаяти, местни проекти или твърде луксозни продукти, електронни магазини, насочени към B2B клиенти или такива, при които продажбата не се извършва онлайн (недвижими имоти, продажби на автомобили) не са подходящи за партньорско сътрудничество.

Какво ми е необходимо, за да започна партньорска кампания?

Докато рекламодателят отговаря на основните изисквания, партньорската мрежа ще му помогне да стартира кампания.

Всеки електронен магазин има само една партньорска кампания, което означава, че издателите могат да популяризират продукти/услуги от този електронен магазин. В кампанията са записани условията и разрешенията за афилиати, като например:

  • Размер на комисионната. Тя следва да се основава на стимули за издателите, но устойчива за електронния магазин въз основа на марж, припокриване с други маркетингови канали и отстъпки
  • Продължителността на бисквитката, през която се записват продажбите на партньора
  • Типовете издатели, с които рекламодателят желае да работи
  • Материалите, налични в кампанията (продуктова емисия, банери, купони и др.)
  • Времето, необходимо за оценка или одобрение на поръчки (когато електронният магазин е сигурен, че поръчката не може да бъде анулирана или върната).

За да реализирате истинския потенциал на вашата партньорска кампания възможно най-скоро, препоръчително е да включите всички видове партньори и да не подценявате силата на първите впечатления – предложете подробно описание на кампанията и мотивиращи условия от самото начало.

Оптимизиране на кампаниите

Партньорският маркетинг е форма на маркетинг, базирана на ефективността, така че ефективността на кампанията да може непрекъснато да се наблюдава, сравнява във времето и да се оптимизира въз основа на ключови KPI като брой продажби и кликвания, общи продажби, PNO и други

Отнема приблизително шест месеца , за да съберете достатъчно данни, за да разберете как се представя кампанията Ви. Въпросите, които задаваме, са:

  • Кампанията привлича ли партньори? Ангажираха ли се?
  • Конвертираща ли е кампанията и печеливша ли е за афилиати? Останаха ли наоколо?
  • Какви типове издатели участват в кампанията и до каква степен?

Вашите партньори са хората, които подготвят кампанията до голяма степен ръчно. Ето защо е препоръчително да се избягват чести и драматични промени в условията на кампанията, тъй като това може да доведе до подозрение и спиране на промоцията.

Напротив, ако рекламодателят комуникира открито и взема справедливи решения със своите партньори, това ще отвори вратата за стратегически и дългосрочни успешни партньорства. Те могат да работят с издатели индивидуално и да подкрепят тяхното представяне, което им позволява да станат тяхна дясна ръка в добри и лоши времена, когато пускат нови продукти или дори ребрандират.

Source: Depositphotos

Три мита за партньорския маркетинг

Мит 1: Колкото повече партньорски мрежи, толкова по-добри са приходите.

В партньорския маркетинг се прилага добре познатият принцип на Парето – 20% от издателите носят 80% от поръчките на кампания. Качеството на партньорите е по-важно от броя на партньорите и повечето високоефективни издатели са във всички основни партньорски мрежи.

Стартирането на кампания в множество мрежи рядко води до повече продажби. Вместо това производителността се преразпределя според това коя мрежа предпочитат определени филиали. В резултат на това е по-трудно да се наблюдава ефективността на кампанията и да се идентифицират най-ефективните партньори за всяка връзка. По-трудно е да се оптимизира кампанията и съществува риск от двойни комисионни, тъй като поръчката може да бъде възложена на издател и в двете мрежи.

Вместо да отваряте кампания в друга мрежа, препоръчително е да работите активно с афилиейт мениджъри, да отговаряте на техните препоръки и предложения, да подкрепяте участващите издатели и да установите индивидуално сътрудничество с тях.

Мит 2: Партньорската кампания ще донесе нови продажби на рекламодателя веднага щом бъде стартирана

Въпреки че е въпрос на секунди след стартирането на PPC кампания, когато видим първите резултати в Google Ads, с партньорския маркетинг това може да отнеме от няколко дни до седмици.

Създаването на кампания с издател включва процес: проучване на кампанията, анализ на условията, изготвяне на документи, събиране на информация, изготвяне на профил в електронния магазин, статии и др.

Следователно действителното време за изпълнение, за да се види дали кампанията интересува издателите и каква ефективност могат да осигурят, обикновено е 6-9 месеца.

Мит 3: Мога да изключа и включа партньорска кампания по всяко време

Издателите прекарват много време в подготовка на кампания и следователно очакват възвръщаемост на инвестицията си в приходите.

Въпреки че спирането на партньорска кампания може да изглежда като добро решение за спестяване на разходи, това означава, че рекламодателят губи голяма част от рекламното съдържание, което е поставил в кампанията, което вече не е печелившо за него в този момент.

Издателите ще заменят кампанията Ви на сайтовете си в този момент и може да не са готови да продължат да работят с Вас, ако решите да я пуснете отново, тъй като ще я сметнат за нестабилна.

Партньорските отношения са партньорство между рекламодателя и издателя и винаги трябва да останат справедливи. Следователно партньорската кампания винаги трябва да се разглежда в дългосрочен план.

Най-новото от категорията Партньорски маркетинг
Споделяне на статия
Подобни статии
7 ефективни стратегии за студени обаждания за успех в електронната търговия
5 мин. четене

7 ефективни стратегии за студени обаждания за успех в електронната търговия

Студените обаждания могат да бъдат ценна стратегия за генериране на потенциални клиенти за фирмите за електронна търговия, позволявайки им да се свързват директно с потенциални клиенти. Имаме за вас няколко ефективни съвета и най-добри практики за прилагане на студени обаждания в електронната търговия.

Прочетете статия
Пазаруването на живо в Германия се възприема бавно
3 мин. четене

Пазаруването на живо в Германия се възприема бавно

Скорошно проучване на ECC Köln разкрива, че пазаруването на живо в Германия, известно още като „пазаруване в потока“, набира признание. Шест от всеки десет германски потребители вече разбират концепцията, удвоявайки нивото на осведоменост от преди три години. Въпреки това степента на приемане на пазаруването на живо в Германия остава ниска.

Прочетете статия
Приходите на OpenAI нарастват със 1700% на фона на набирането на средства от 7 милиарда долара
4 мин. четене

Приходите на OpenAI нарастват със 1700% на фона на набирането на средства от 7 милиарда долара

Със 1700% увеличение на месечните си приходи от началото на 2023 г., OpenAI може да се похвали, че е истинска история на успеха. Умело яхвайки вълната на генеративния AI, калифорнийският стартъп уверява, че финансите му са в отлично състояние и подготвя почвата за осигуряване на значителен кръг за набиране на средства. OpenAI се готви да […]

Прочетете статия
Bridge Now

Последните новини точно СЕГА

10+ непрочетени

10+