
Френският търговец на дребно Leroy Merlin отвори втория си магазин в Яш, Румъния, след инвестиция от над 3 милиона евро, според Business Review. Новото съоръжение, разположено в Mall Moldova, се простира на над 9 200 квадратни метра и представлява 23-ия магазин на компанията в Румъния. Магазинът ще се управлява от екип от 120 служители.
Големи планове за разширяване в цяла Румъния
Leroy Merlin обяви планове за отваряне на 11 нови магазина в Румъния между 2025 и 2027 г., според ZF English. Това разширяване ще доведе общия брой румънски магазини до над 30 до края на периода на разширяване.
В момента компанията управлява 23 магазина в 16 румънски града, включително Букурещ, Клуж-Напока, Крайова, Плоещ, Питешщ, Брашов, Кюстанца, Сибиу, Сучава, Търгу Муреш, Бакъу, Яш, Тимишоара, Орадя, Търговиште и Арад, в които работят близо 3,500 души на местно ниво.
Дигитални услуги и клиентско изживяване
Новият магазин в Яш разполага с модерни дигитални услуги, предназначени да подобрят изживяването на клиентите:
- Услугата Click & Collect с възможност за вземане в рамките на максимум 2 часа
- Телефонни поръчки за лесно подаване на поръчки с консултанти
- Онлайн поръчка с доставка за директна доставка до дома или строителните обекти
- Съоръжения за шофиране с площ от 1 500 квадратни метра за покупки на едро
- 15 пункта за плащане, включително 2 в зоната за шофиране
- Специализирани шоуруми за бани, кухни и плочки и керамика
Инициативи за устойчивост
Leroy Merlin се ангажира с устойчивост в своите операции. През 2022 г. компанията идентифицира 36 френски магазина с покриви, подходящи за фотоволтаични панели и работи за осигуряване на доставки на електроенергия от слънчеви ферми, според Уикипедия.
Стратегически инвестиции в Португалия
Освен Румъния, Leroy Merlin обяви инвестиция от 220 милиона евро в Португалия през следващите три години, според The Portugal News. Инвестицията ще бъде разделена между разширяване на инфраструктурата (105 милиона евро) и технологично развитие (115 милиона евро).
Пазарна конкуренция и позиция
Румънският пазар на „Направи си сам“ се отличава със силна конкуренция от утвърдени играчи, включително Dedeman, Praktiker, OBI и Hornbach. Стратегията за разширяване на Leroy Merlin се фокусира върху комбинирането на физическо присъствие в магазина с дигитално удобство, за да се разграничи от конкурентите.
Главен изпълнителен директор коментира стратегическия растеж
„Яш е стратегически град за нас – с активна общност и нарастващо търсене на модерни, устойчиви и достъпни решения за подобряване на дома. С отварянето на втория магазин на Leroy Merlin в града искаме да се доближим до нашите клиенти в тази част на страната и да им предложим пълноценно пазаруване“, каза Матийо Бодуен, главен изпълнителен директор на Leroy Merlin Румъния.
Разширяването на компанията отразява по-широкото доверие на румънския пазар, като плановете да продължат да инвестират както във физическа инфраструктура, така и в цифрови възможности, за да обслужват нуждите на клиентите.
Какво означава това за електронната търговия
Подходът на Leroy Merlin демонстрира важността на омниканалните стратегии за търговия на дребно , които безпроблемно интегрират онлайн поръчки, вземане от магазина и услуги за доставка. За предприятията за електронна търговия ключовите уроци включват:
- Гъвкави опции за изпълнение, които отговарят на различни предпочитания на клиентите
- Инвестиции в логистична инфраструктура за поддръжка на услуги за бърза доставка и вземане
- Интегриране на цифрови и физически допирни точки за безпроблемно клиентско изживяване
Продължаващата експанзия и инвестиции на компанията в двете страни сигнализира за силно доверие на пазара за подобряване на дома в Централна и Източна Европа.