5 мин. четене

Leroy Merlin отваря 23-ти румънски магазин след инвестиция от 3 милиона евро

Това, което започна като една инвестиция от 3 милиона евро в румънски търговски център, всъщност е част от нещо много по-голямо. Докато повечето търговци на дребно съкращават, френският гигант за подобряване на дома Leroy Merlin удвоява усилията си в Източна Европа с план, който може да промени целия пейзаж на "Направи си сам".

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU
Тази статия бе преведена за вас от artificial intelligence
Leroy Merlin отваря 23-ти румънски магазин след инвестиция от 3 милиона евро
Източник: Depositphotos: Photo by ricochet69 (edited in Canva Pro)

Френският търговец на дребно Leroy Merlin отвори втория си магазин в Яш, Румъния, след инвестиция от над 3 милиона евро, според Business Review. Новото съоръжение, разположено в Mall Moldova, се простира на над 9 200 квадратни метра и представлява 23-ия магазин на компанията в Румъния. Магазинът ще се управлява от екип от 120 служители.

Големи планове за разширяване в цяла Румъния

Leroy Merlin обяви планове за отваряне на 11 нови магазина в Румъния между 2025 и 2027 г., според ZF English. Това разширяване ще доведе общия брой румънски магазини до над 30 до края на периода на разширяване.

В момента компанията управлява 23 магазина в 16 румънски града, включително Букурещ, Клуж-Напока, Крайова, Плоещ, Питешщ, Брашов, Кюстанца, Сибиу, Сучава, Търгу Муреш, Бакъу, Яш, Тимишоара, Орадя, Търговиште и Арад, в които работят близо 3,500 души на местно ниво.

Дигитални услуги и клиентско изживяване

Новият магазин в Яш разполага с модерни дигитални услуги, предназначени да подобрят изживяването на клиентите:

  • Услугата Click & Collect с възможност за вземане в рамките на максимум 2 часа
  • Телефонни поръчки за лесно подаване на поръчки с консултанти
  • Онлайн поръчка с доставка за директна доставка до дома или строителните обекти
  • Съоръжения за шофиране с площ от 1 500 квадратни метра за покупки на едро
  • 15 пункта за плащане, включително 2 в зоната за шофиране
  • Специализирани шоуруми за бани, кухни и плочки и керамика

Инициативи за устойчивост

Leroy Merlin се ангажира с устойчивост в своите операции. През 2022 г. компанията идентифицира 36 френски магазина с покриви, подходящи за фотоволтаични панели и работи за осигуряване на доставки на електроенергия от слънчеви ферми, според Уикипедия.

Стратегически инвестиции в Португалия

Освен Румъния, Leroy Merlin обяви инвестиция от 220 милиона евро в Португалия през следващите три години, според The Portugal News. Инвестицията ще бъде разделена между разширяване на инфраструктурата (105 милиона евро) и технологично развитие (115 милиона евро).

Пазарна конкуренция и позиция

Румънският пазар на „Направи си сам“ се отличава със силна конкуренция от утвърдени играчи, включително Dedeman, Praktiker, OBI и Hornbach. Стратегията за разширяване на Leroy Merlin се фокусира върху комбинирането на физическо присъствие в магазина с дигитално удобство, за да се разграничи от конкурентите.

Главен изпълнителен директор коментира стратегическия растеж

„Яш е стратегически град за нас – с активна общност и нарастващо търсене на модерни, устойчиви и достъпни решения за подобряване на дома. С отварянето на втория магазин на Leroy Merlin в града искаме да се доближим до нашите клиенти в тази част на страната и да им предложим пълноценно пазаруване“, каза Матийо Бодуен, главен изпълнителен директор на Leroy Merlin Румъния.

Разширяването на компанията отразява по-широкото доверие на румънския пазар, като плановете да продължат да инвестират както във физическа инфраструктура, така и в цифрови възможности, за да обслужват нуждите на клиентите.

Какво означава това за електронната търговия

Подходът на Leroy Merlin демонстрира важността на омниканалните стратегии за търговия на дребно , които безпроблемно интегрират онлайн поръчки, вземане от магазина и услуги за доставка. За предприятията за електронна търговия ключовите уроци включват:

  • Гъвкави опции за изпълнение, които отговарят на различни предпочитания на клиентите
  • Инвестиции в логистична инфраструктура за поддръжка на услуги за бърза доставка и вземане
  • Интегриране на цифрови и физически допирни точки за безпроблемно клиентско изживяване

Продължаващата експанзия и инвестиции на компанията в двете страни сигнализира за силно доверие на пазара за подобряване на дома в Централна и Източна Европа.

Споделяне на статия
Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU

I lead Ecommerce Bridge magazine for Europe, overseeing our content strategy and European language editions.

Подобни статии
Lidl изпробва функцията за сканиране на смартфони в четири магазина
2 мин. четене

Lidl изпробва функцията за сканиране на смартфони в четири магазина

Lidl тества технология, която може да промени начина, по който милиони британци пазаруват. Гигантът за отстъпки изпробва функция, която позволява на клиентите да сканират артикули с телефоните си и да отидат направо до самообслужване.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU
SEO се промени. Готови ли сте?
5 мин. четене

SEO се промени. Готови ли сте?

Вашите конкуренти вече печелят в ChatGPT, Reddit и инструментите за търсене с изкуствен интелект, докато вие все още изграждате обратни връзки и оптимизирате за Google. По-младите потребители вече започват своите проучвания в социалните платформи вместо в традиционното търсене. Ако вашата SEO стратегия не работи извън Google, пропускате огромна промяна в начина, по който хората всъщност […]

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU
Just Eat стартира лятно членство за £5.99 с неограничени безплатни доставки
3 мин. четене

Just Eat стартира лятно членство за £5.99 с неограничени безплатни доставки

Новата услуга за членство на Just Eat струва по-малко от две такси за доставка, но покрива неограничени поръчки за три месеца. Моментът е насочен към летните купувачи, които поръчват всичко – от сладолед до забравени плажни стоки.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU