Една от най-важните музикални компании, UMG, работи с големи звезди в поп музиката като Джъстин Бийбър, Били Айлиш и Тейлър Суифт. Още повече възможности се отвориха за художници и композитори на UMG във Facebook, Instagram, Messenger, Horizon, Threads, а сега и WhatsApp благодарение на новата, разширена сделка.
Откакто връзката започна през 2017 г., музикалният бизнес и социалните медии работят по-тясно заедно. Последната битка с TikTok може да е единственото изключение. UMG критикува TikTok, че не плаща достатъчно на художници и автори. TikTok им предложи около 1% от целия доход на UMG, но компанията смяташе, че това не е достатъчно. Компаниите най-накрая постигнаха споразумение и известната платформа не загуби нито един от любимите си изпълнители.
Музиката, която е лицензирана, ще се използва още повече в кратки видеоклипове и други материали на платформите на Meta. Една голяма промяна е, че музиката вече ще бъде достъпна в WhatsApp. Това означава, че марките могат да се свързват с клиентите си по напълно нови начини чрез музика. В изявлението си обаче UMG не каза как музиката ще се използва в WhatsApp.
Маркетинговите марки за електронна търговия могат да се възползват от нови шансове, свързани с музиката, за да привлекат клиентите си по-активно и да ги опознаят по-добре.
Друг важен момент е, че компаниите искат да защитят правата на артистите и композиторите срещу материали, направени от AI , които не са техни. Новият договор трябва да гарантира, че художниците получават справедливо заплащане за работата си.
Тази промяна в начина, по който хората работят заедно, дава на хората нови начини за използване на музика в социалните мрежи и дава на марките нови начини да се свързват с аудиторията си чрез музика и да накарат повече клиенти да използват платформите на Meta.