
Нов избор по време на създаването на страница
Изследователят на приложенията Раду Онсеску беше първият, който забеляза промяната. Екранните снимки показват рационализиран процес, при който Facebook предлага на потребителите директен избор: профил „Компания“ или „Създател“.
Преди това процесът на създаване на страници се фокусираше главно върху бизнес страници. Професионалните акаунти за създатели съществуваха в отделен работен процес.
Сега Meta комбинира и двете опции в един процес, за да гарантира, че страниците са по-точно категоризирани в приложението.

Source: Radu Oncescu via Threads (@oncescuradu)
Къде става неясно
Някои случаи остават двусмислени. Авторът създател ли е или компания? Професионалните страници само за уеб базирани създатели ли са или за всички създатели? И как това е свързано с художниците?
Според Social Media Today няма категорични отговори на тези въпроси. Подходът обаче е по-прост от преди и трябва да доведе до това повече създатели да влязат в правилната категория и да получат достъп до инструменти, специфични за техните нужди.
Защо Meta прави разлика между категориите
Meta търси начини да подобри категоризацията на различните обекти в приложението. През ноември 2024 г. компанията премахна опцията за публични последователи в лични профили – още една стъпка към гарантиране, че всяка страница и бизнес имат правилния тип акаунт.
Правилният акаунт има голямо значение – както по отношение на инструментите, до които имате достъп, така и по отношение на начина, по който Meta популяризира акаунта ви. Meta се нуждае от създатели и иска да им покаже, че могат да изградят стабилно, ценно присъствие в приложението. Компанията изглежда по-малко загрижена за бизнеса и по-фокусирана върху това да ги насочи към закупуване на реклами. Ето защо правилното разделение между тези две категории има значение.
Въпрос към марки
Има интересен аспект: това може да означава, че марките може да са по-добре да преминат към профили на създатели.
Може би, ако имате някой в екипа си, който може да бъде класифициран като създател, това може да е по-ефективен подход. Публикацията обаче отбелязва, че ако започнете професионална страница като бизнес, Meta вероятно ще го изкорени доста бързо.
Още една стъпка в рационализирането
Според Meta това е друга актуализация, предназначена да рационализира процеса на създаване на страници и да осигури правилна категоризация в приложението.