
Как Reels достига до клиентите
Цифрите говорят ясно – 3,24 милиарда души използват технологиите на Meta дневно, като видеото съставлява повече от 60% от времето, прекарано в платформите Facebook и Instagram. Reels специално представлява приблизително половината от цялото време, прекарано в Instagram. Потребителите също споделят барабани повече от 3.5 милиарда пъти дневно, подчертавайки вирусния потенциал на този формат.
Бизнес въздействие на Reels
За сектора на електронната търговия тези статистически данни са ключови:
- 85% от хората са започнали да следват бизнес, след като са гледали барабани
- 79% от хората са закупили продукт или услуга, след като са гледали барабани
Проучването на Meta показа още, че добавянето на Instagram Reels към съществуващи кампании значително увеличава посещенията на страници (97%), добавянето на продукти в количката (97%) и покупките (90%).
Кампаниите, използващи реклами Reels, постигнаха 14% по-висок среден и 24% по-висок среден ръст на марката в сравнение с обикновените кампании.

Source: Meta: Reels-Ads-Guide
Три основни правила за създаване на ефективни реклами на барабани
- Използвайте вертикално видео в съотношение 9:16: Reels е формат на цял екран, така че е важно да адаптирате рекламата си по съответния начин. Можете да изрежете видеоклипа си до правилното съотношение директно в Meta Ads Manager.
- Винаги добавяйте звук: Музиката, гласът зад кадър или звуковите ефекти са ключови фактори за успех. Meta предлага безплатна колекция от звуци , където ще намерите звуци, създадени специално за Reels.
- Спазвайте безопасната зона: Пазете долната част (35%) от рекламата си без ключови елементи, текст и лога, за да предотвратите покриването им от контролите на интерфейса на Reels.
Доказана производителност на оптимизираните макари
Meta съобщава, че видеорекламите 9:16 със звук в безопасната зона имат средно 34,5% по-ниска цена на резултат от графичните реклами и 15% по-ниски разходи в сравнение с видеоклиповете, които не са в съотношение 9:16 или не съдържат звук. Кампаниите с реклами, оптимизирани за Reels, постигат 101% (2 пъти) по-висока доставка на разположение на Reels.
Сътрудничество със създатели на съдържание
Проучване показа, че 55% от хората са съгласни, че създателите на Reels им помагат да откриват нови марки, а 53% от хората са по-склонни да закупят продукт, ако е популяризиран от създател в Reels. Meta препоръчва използването на пазара за създатели в Instagram, за да намерите и да си сътрудничите със създатели.

Source: about.fb.com
Тези данни показват, че Reels е не просто тенденция, а ефективен инструмент за компании за електронна търговия, които искат да увеличат своята видимост и реализации. Най-важният урок е да следвате основните технически спецификации и да се съсредоточите върху създаването на съдържание, което е забавно, свързано и лесно смилаемо.