3 мин. четене

Microsoft се връща към по-стара версия на DALL-E след проблеми с качеството

Microsoft обяви спирането на най-новия модел DALL-E 3 PR16 в своите услуги Bing Image Creator и Copilot. Това решение идва след вълна от критики от потребители, които съобщават за значително влошаване на качеството на генерираните изображения, което предизвиква особени опасения за бизнеса за електронна търговия.

Тази статия бе преведена за вас от artificial intelligence
Microsoft се връща към по-стара версия на DALL-E след проблеми с качеството
Източник: Depositphotos

Потребителите се оплакват предимно от нереалистично изобразяване на човешка фигура и цялостен „пластичен“ вид на генерираните изображения. Моделът PR16 също се бори с имитирането на художествени стилове и при създаването на графични елементи като лога или банери създава размазан текст.

Това засегна бизнеса за електронна търговия, който разчита на генерирани от AI изображения на продукти и маркетингови материали за своите магазини.

По ирония на съдбата, новата версия PR16 трябваше да донесе два пъти по-висока скорост на генериране и по-високо качество на продукцията, според първоначалните изявления на Microsoft. Реалността обаче доказа обратното – освен влошеното качество, имаше и увеличаване на цензурата на ключови думи, включително тези, свързани със създаването на аниме и определени продуктови категории.

Жорди Рибас, корпоративен вицепрезидент и ръководител на отдел „Търсене“ в Microsoft, потвърди, че компанията е започнала процеса на връщане към предишната версия на PR13.

„Успяхме да възпроизведем някои от докладваните проблеми и планираме да се върнем към PR13, докато не успеем да ги отстраним. Всички Pro потребители и около 25% от заявките, използващи усилвания, вече са на PR13. За съжаление процесът на внедряване е много бавен. Започна преди повече от седмица и ще отнеме още 2-3 седмици, за да стигне до 100%. Ще ви държа в течение. „, заяви Рибас.

Това постепенно внедряване означава, че фирмите за електронна търговия може да се наложи временно да инвестират в алтернативни решения за генериране на изображения, за да поддържат своите стандарти за визуален маркетинг.

OpenAI, компанията зад DALL-E 3, все още не е коментирала ситуацията. Не е ясно дали проблемите са причинени от самия модел или от внедряването на Microsoft, но експертите са склонни да вярват, че това е по-вероятно да е проблем със самия модел PR16.

Споделяне на статия
Подобни статии
Lidl изпробва функцията за сканиране на смартфони в четири магазина
2 мин. четене

Lidl изпробва функцията за сканиране на смартфони в четири магазина

Lidl тества технология, която може да промени начина, по който милиони британци пазаруват. Гигантът за отстъпки изпробва функция, която позволява на клиентите да сканират артикули с телефоните си и да отидат направо до самообслужване.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU
SEO се промени. Готови ли сте?
5 мин. четене

SEO се промени. Готови ли сте?

Вашите конкуренти вече печелят в ChatGPT, Reddit и инструментите за търсене с изкуствен интелект, докато вие все още изграждате обратни връзки и оптимизирате за Google. По-младите потребители вече започват своите проучвания в социалните платформи вместо в традиционното търсене. Ако вашата SEO стратегия не работи извън Google, пропускате огромна промяна в начина, по който хората всъщност […]

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU
Just Eat стартира лятно членство за £5.99 с неограничени безплатни доставки
3 мин. четене

Just Eat стартира лятно членство за £5.99 с неограничени безплатни доставки

Новата услуга за членство на Just Eat струва по-малко от две такси за доставка, но покрива неограничени поръчки за три месеца. Моментът е насочен към летните купувачи, които поръчват всичко – от сладолед до забравени плажни стоки.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU