3 мин. четене

Microsoft се връща към по-стара версия на DALL-E след проблеми с качеството

Microsoft обяви спирането на най-новия модел DALL-E 3 PR16 в своите услуги Bing Image Creator и Copilot. Това решение идва след вълна от критики от потребители, които съобщават за значително влошаване на качеството на генерираните изображения, което предизвиква особени опасения за бизнеса за електронна търговия.

Тази статия бе преведена за вас от artificial intelligence
Microsoft се връща към по-стара версия на DALL-E след проблеми с качеството
Източник: Depositphotos

Потребителите се оплакват предимно от нереалистично изобразяване на човешка фигура и цялостен „пластичен“ вид на генерираните изображения. Моделът PR16 също се бори с имитирането на художествени стилове и при създаването на графични елементи като лога или банери създава размазан текст.

Това засегна бизнеса за електронна търговия, който разчита на генерирани от AI изображения на продукти и маркетингови материали за своите магазини.

По ирония на съдбата, новата версия PR16 трябваше да донесе два пъти по-висока скорост на генериране и по-високо качество на продукцията, според първоначалните изявления на Microsoft. Реалността обаче доказа обратното – освен влошеното качество, имаше и увеличаване на цензурата на ключови думи, включително тези, свързани със създаването на аниме и определени продуктови категории.

Жорди Рибас, корпоративен вицепрезидент и ръководител на отдел „Търсене“ в Microsoft, потвърди, че компанията е започнала процеса на връщане към предишната версия на PR13.

„Успяхме да възпроизведем някои от докладваните проблеми и планираме да се върнем към PR13, докато не успеем да ги отстраним. Всички Pro потребители и около 25% от заявките, използващи усилвания, вече са на PR13. За съжаление процесът на внедряване е много бавен. Започна преди повече от седмица и ще отнеме още 2-3 седмици, за да стигне до 100%. Ще ви държа в течение. „, заяви Рибас.

Това постепенно внедряване означава, че фирмите за електронна търговия може да се наложи временно да инвестират в алтернативни решения за генериране на изображения, за да поддържат своите стандарти за визуален маркетинг.

OpenAI, компанията зад DALL-E 3, все още не е коментирала ситуацията. Не е ясно дали проблемите са причинени от самия модел или от внедряването на Microsoft, но експертите са склонни да вярват, че това е по-вероятно да е проблем със самия модел PR16.

Споделяне на статия
Подобни статии
Практическо ръководство за участниците в Балканската среща на върха за електронна търговия следващата седмица
4 мин. четене

Практическо ръководство за участниците в Балканската среща на върха за електронна търговия следващата седмица

Дългоочакваната Balkan Ecommerce Summit 2025 е само след дни, която ще превърне София в център за електронна търговия на Балканския регион на 29-30 април 2025 г. в Арена София. С наближаването на събитието, това ръководство за участниците в Balkan Ecommerce Summit предоставя всичко, което трябва да знаете, за да се възползвате максимално от това първокласно […]

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU
Прочетете статия
Instagram стартира редакции: Какво предлага този нов инструмент за редактиране на видео?
4 мин. четене

Instagram стартира редакции: Какво предлага този нов инструмент за редактиране на видео?

Instagram официално представи Editits – свое собствено приложение за редактиране на видео. Той ще бъде особено оценен от създателите на съдържание и малките марки, които искат да разширят своята видео продукция. Това е пряк отговор на популярния инструмент CapCut, който попада в ByteDance. По какво се различават тези приложения и какъв потенциал имат за електронната […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Прочетете статия
Еволюция на телевизията: Промяна на навиците за гледане и последиците за марката
5 мин. четене

Еволюция на телевизията: Промяна на навиците за гледане и последиците за марката

Как хората гледат видео съдържание днес? Какво смятат за „телевизия“ и къде рекламата работи най-добре? CTV (Connected TV) все още не е в центъра на вниманието на нашата електронна търговия, но развитието в чужбина предполага, че това скоро може да се промени. Ново проучване на RTL AdAlliance предлага ясни данни и тенденции, които си струва […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Прочетете статия
Bridge Now

Последните новини точно СЕГА

10+ непрочетени

10+