Потребителите се оплакват предимно от нереалистично изобразяване на човешка фигура и цялостен „пластичен“ вид на генерираните изображения. Моделът PR16 също се бори с имитирането на художествени стилове и при създаването на графични елементи като лога или банери създава размазан текст.
Това засегна бизнеса за електронна търговия, който разчита на генерирани от AI изображения на продукти и маркетингови материали за своите магазини.
По ирония на съдбата, новата версия PR16 трябваше да донесе два пъти по-висока скорост на генериране и по-високо качество на продукцията, според първоначалните изявления на Microsoft. Реалността обаче доказа обратното – освен влошеното качество, имаше и увеличаване на цензурата на ключови думи, включително тези, свързани със създаването на аниме и определени продуктови категории.
Жорди Рибас, корпоративен вицепрезидент и ръководител на отдел „Търсене“ в Microsoft, потвърди, че компанията е започнала процеса на връщане към предишната версия на PR13.
„Успяхме да възпроизведем някои от докладваните проблеми и планираме да се върнем към PR13, докато не успеем да ги отстраним. Всички Pro потребители и около 25% от заявките, използващи усилвания, вече са на PR13. За съжаление процесът на внедряване е много бавен. Започна преди повече от седмица и ще отнеме още 2-3 седмици, за да стигне до 100%. Ще ви държа в течение. „, заяви Рибас.
Това постепенно внедряване означава, че фирмите за електронна търговия може да се наложи временно да инвестират в алтернативни решения за генериране на изображения, за да поддържат своите стандарти за визуален маркетинг.
OpenAI, компанията зад DALL-E 3, все още не е коментирала ситуацията. Не е ясно дали проблемите са причинени от самия модел или от внедряването на Microsoft, но експертите са склонни да вярват, че това е по-вероятно да е проблем със самия модел PR16.