3 мин. четене

Shein прекроява модната търговия на дребно

Китайският гигант Shein става все по-важен играч на онлайн модния пазар. Известна със своето агресивно ценообразуване и ултрабърза мода, компанията се разраства по начини, които бяха немислими само преди няколко години. Следващият анализ на данните се основава на данни на ECDB.

Katarína Šimčíková
Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU
Тази статия бе преведена за вас от artificial intelligence
Shein прекроява модната търговия на дребно
Източник: Depositphotos

Бизнес моделът на Shein претърпя значителна промяна през 2023 г. Търговецът на дребно започна да продава стоки от независими продавачи на своята платформа в допълнение към стоките си. Тази промяна отразява успешния подход, възприет от други гиганти в електронната търговия, превръщайки Shein от чист търговец на дребно в хибриден пазар.

Делът на продавачите от трети страни нарасна впечатляващо от 9,8% от общите продажби през 2023 г. до 17,4% до 2025 г., по-малко от две години след стартирането на пазара. Този бърз растеж показва, че външните продавачи бързо са постигнали успех с клиентите на Shein.

Shein Reshapes Fashion Retail

Source: ECDB

Как Shein се сравнява с конкурентите си?

Shein е позициониран в средата на добре познатите платформи за моден пазар. През 2025 г. Zalando, германска компания, която започна своята пазарна стратегия през 2018 г., имаше дял от трета страна от 24,1% GMV.

British ASOS, от друга страна, изостава с едва 10,9% дял, въпреки че има по-дълга история с пазарния модел.

Абсолютните числа са истинската сила на Shein. Shein далеч превъзхожда европейските си конкуренти, с общ GMV от 60.3 милиарда долара през 2024 г. в сравнение с 14 милиарда долара на Zalando и 4.4 милиарда долара на Asos.

Несъответствието е още по-забележимо, когато тези числа се преобразуват в стойност на продажбите на трети страни. Външните продажби генерираха приблизително 6.9 милиарда долара на платформата Shein през 2024 г., повече от два пъти повече от Zalando (3.3 милиарда долара) и повече от 20 пъти стойността на Asos (330.5 милиона долара).

Предизвикателствата и бъдещето

Temu и други чисти модели на пазара, където всички продажби произхождат от продавачи на трети страни, продължават да представляват сериозна заплаха за Shein въпреки впечатляващите си цифри.

Въпреки това, бързата адаптация на Shein и развитието на нейния пазарен модел показват, че компанията може да успее да увеличи пазарния си дял в световната модна индустрия. Все още не е ясно дали Shein ще успее да постигне баланс между собствените си стоки и тези на трети страни, за да увеличи максимално конкурентното си предимство.

Shein, със своя широк обхват и гъвкавост в адаптирането към нови бизнес модели, продължава да бъде страхотна сила за конкурентите в световната модна индустрия за електронна търговия.

Споделяне на статия
Katarína Šimčíková
Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU

I lead Ecommerce Bridge magazine for Europe, overseeing our content strategy and European language editions.

Подобни статии
Практическо ръководство за участниците в Балканската среща на върха за електронна търговия следващата седмица
4 мин. четене

Практическо ръководство за участниците в Балканската среща на върха за електронна търговия следващата седмица

Дългоочакваната Balkan Ecommerce Summit 2025 е само след дни, която ще превърне София в център за електронна търговия на Балканския регион на 29-30 април 2025 г. в Арена София. С наближаването на събитието, това ръководство за участниците в Balkan Ecommerce Summit предоставя всичко, което трябва да знаете, за да се възползвате максимално от това първокласно […]

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU
Прочетете статия
Instagram стартира редакции: Какво предлага този нов инструмент за редактиране на видео?
4 мин. четене

Instagram стартира редакции: Какво предлага този нов инструмент за редактиране на видео?

Instagram официално представи Editits – свое собствено приложение за редактиране на видео. Той ще бъде особено оценен от създателите на съдържание и малките марки, които искат да разширят своята видео продукция. Това е пряк отговор на популярния инструмент CapCut, който попада в ByteDance. По какво се различават тези приложения и какъв потенциал имат за електронната […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Прочетете статия
Еволюция на телевизията: Промяна на навиците за гледане и последиците за марката
5 мин. четене

Еволюция на телевизията: Промяна на навиците за гледане и последиците за марката

Как хората гледат видео съдържание днес? Какво смятат за „телевизия“ и къде рекламата работи най-добре? CTV (Connected TV) все още не е в центъра на вниманието на нашата електронна търговия, но развитието в чужбина предполага, че това скоро може да се промени. Ново проучване на RTL AdAlliance предлага ясни данни и тенденции, които си струва […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Прочетете статия
Bridge Now

Последните новини точно СЕГА

10+ непрочетени

10+