4 мин. четене

Temu навлиза в 15-те най-добри модни продавачи във Франция само за 2 години

Китайският пазар Temu влезе в топ 15 на търговците на дрехи във Франция по обем през първата половина на 2025 г. Платформата постигна този крайъгълен камък само две години след стартирането си във Франция, като се приземи на 15-то място - точно след модния гигант Zara. Според потребителския барометър на IFM това представлява голяма промяна във френските навици за пазаруване, въпреки продължаващите критики към платформата.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge EU
Тази статия бе преведена за вас от artificial intelligence
Temu навлиза в 15-те най-добри модни продавачи във Франция само за 2 години
Източник: ChatGPT

Vinted води, докато китайските платформи нарастват

Пазарът за втора употреба Vinted оглави класацията, следван от търговеца на дребно Kiabi и Amazon. Decathlon си осигури четвърто място, докато китайският сайт за бърза мода Shein спечели пето място.

Данните разкриват поразителен модел в онлайн пазаруването. Vinted доминира в дигиталните продажби, следван от Amazon, Shein, Temu и Adidas. Китайската платформа AliExpress завърши най-добрите онлайн продавачи на седмо място.

Kiabi е лидер, когато става въпрос само за физически магазини. Decathlon, Galeries Lafayette, H&M и Carrefour допълват петте най-големи физически търговци на дребно.

Ето най-важното откритие:

Amazon, Shein и Temu заедно улавят 23% от всички френски онлайн покупки на дрехи по стойност.

Най-вече китайските платформи Shein и Temu постигнаха забележителен растеж, утвърждавайки се като основни играчи само за няколко години.

This is the official ranking of the top 15 biggest clothing sellers in France for the first half of 2025 by sales volume (quantities), which includes online sales. The main news is that Temu entered this ranking for the first time at 15th place.

Official ranking of the top 15 biggest clothing sellers in France for the first half of 2025 by sales volume (quantities) Source: ca.fashionnetwork.com

Дигиталното пазаруване и пазаруването втора употреба се ускоряват

Онлайн продажбите достигнаха 30,3% от текстилния пазар на Франция през първата половина на 2025 г. Това бележи ръст от 29,4% през първото тримесечие.

Пазаруването втора употреба също набра скорост, достигайки 11,8% от пазара (спрямо 10,9% през първото тримесечие). Почти половината от всички продажби на употребявани дрехи сега се случват онлайн – точно 44%.

Разпродажбата и промоционалните артикули представляват 34% от всички покупки на дрехи през този период.

Разликата между поколенията води до пазарни промени

Младите потребители на възраст между 18 и 34 години променят модния пейзаж. Тази група харчи 17,5% за стоки втора употреба – това е с 5,8 процентни пункта над средното за общото население.

Те също така приемат дигиталното пазаруване по-лесно, като 34,2% купуват онлайн (+3,9 пункта над средното). Интересното е, че по-младите купувачи проявяват по-малък интерес към разпродажбите и промоциите (31,6%, -2,4 пункта).

Това вероятно е свързано с предпочитанието им към пазаруване втора употреба пред чакането на отстъпки.

За разлика от тях, потребителите над 55 години харчат само 3,7% за дрехи втора употреба. Поколенческото разделение е ясно и нараства.

Ултра бързата мода тук, за да остане

Изследователите на IFM заключават, че тези шест месеца потвърждават три основни тенденции. Първо, има ясна разлика между поколенията в поведението при пазаруване. Второ, пазаруването втора употреба продължава да нараства, особено чрез цифрови платформи. Трето, свръхбързите модни играчи трайно се утвърдиха на френския пазар.

Данните показват, че традиционните търговци на дребно са изправени пред нарастващ натиск и от двете страни. Китайските платформи за ултрабърза мода предлагат най-ниски цени, докато пазарите втора употреба предоставят устойчиви алтернативи.

Въз основа на потребителския барометър на IFM (Institut Français de la Mode) чрез FashionNetwork.com

Споделяне на статия
Katarína Šimčíková
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge EU

Partnership Manager & E-commerce Content Writer with 10+ years of international experience. Former Groupon Team Lead. Connects European companies with Slovak and Czech markets through partnerships and content marketing.

Подобни статии
Черен петък 2024: Какво разкриват цифрите за електронната търговия в Гърция
5 мин. четене

Черен петък 2024: Какво разкриват цифрите за електронната търговия в Гърция

Черният петък продължава да служи като един от най-значимите показатели за секторите на търговията на дребно и електронната търговия. В Гърция тя се превърна от новост в утвърдено събитие за пазаруване, оформяйки очакванията на потребителите и тестващо оперативната готовност на онлайн магазините всеки ноември. Данните за 2024 г. подчертават не само как гръцките потребители пазаруват, […]

Zina Sili Zina Sili
Principal International Success Manager, Skroutz
Стартиране на онлайн магазин? По-лесно е, отколкото си мислите.
7 мин. четене

Стартиране на онлайн магазин? По-лесно е, отколкото си мислите.

Преди няколко години стартирането на онлайн магазин означаваше да прекарате един месец с разработчик и да пуснете няколко хиляди долара предварително. Днес? Можете да имате работещ магазин за следобед и това няма да ви струва нищо да започнете. Ако сте мислили да започнете собствен онлайн бизнес, но технологичните неща или началните разходи ви спират, имам […]

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge EU
Глобалната електронна търговия надхвърля 5 трилиона долара. Какво се променя през 2026 г.?
4 мин. четене

Глобалната електронна търговия надхвърля 5 трилиона долара. Какво се променя през 2026 г.?

Онлайн пазаруването влезе в историята – за първи път премина границата от 5 трилиона долара годишно, според ECDB. Докато растежът се забавя до стабилни 8,6%, картата на печелившите и губещите се променя драстично. Shein и Temu губят скорост, докато електронната търговия с хранителни стоки напредва с двуцифрени темпове.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge EU