
Vinted води, докато китайските платформи нарастват
Пазарът за втора употреба Vinted оглави класацията, следван от търговеца на дребно Kiabi и Amazon. Decathlon си осигури четвърто място, докато китайският сайт за бърза мода Shein спечели пето място.
Данните разкриват поразителен модел в онлайн пазаруването. Vinted доминира в дигиталните продажби, следван от Amazon, Shein, Temu и Adidas. Китайската платформа AliExpress завърши най-добрите онлайн продавачи на седмо място.
Kiabi е лидер, когато става въпрос само за физически магазини. Decathlon, Galeries Lafayette, H&M и Carrefour допълват петте най-големи физически търговци на дребно.
Ето най-важното откритие:
Amazon, Shein и Temu заедно улавят 23% от всички френски онлайн покупки на дрехи по стойност.
Най-вече китайските платформи Shein и Temu постигнаха забележителен растеж, утвърждавайки се като основни играчи само за няколко години.

Official ranking of the top 15 biggest clothing sellers in France for the first half of 2025 by sales volume (quantities) Source: ca.fashionnetwork.com
Дигиталното пазаруване и пазаруването втора употреба се ускоряват
Онлайн продажбите достигнаха 30,3% от текстилния пазар на Франция през първата половина на 2025 г. Това бележи ръст от 29,4% през първото тримесечие.
Пазаруването втора употреба също набра скорост, достигайки 11,8% от пазара (спрямо 10,9% през първото тримесечие). Почти половината от всички продажби на употребявани дрехи сега се случват онлайн – точно 44%.
Разпродажбата и промоционалните артикули представляват 34% от всички покупки на дрехи през този период.
Разликата между поколенията води до пазарни промени
Младите потребители на възраст между 18 и 34 години променят модния пейзаж. Тази група харчи 17,5% за стоки втора употреба – това е с 5,8 процентни пункта над средното за общото население.
Те също така приемат дигиталното пазаруване по-лесно, като 34,2% купуват онлайн (+3,9 пункта над средното). Интересното е, че по-младите купувачи проявяват по-малък интерес към разпродажбите и промоциите (31,6%, -2,4 пункта).
Това вероятно е свързано с предпочитанието им към пазаруване втора употреба пред чакането на отстъпки.
За разлика от тях, потребителите над 55 години харчат само 3,7% за дрехи втора употреба. Поколенческото разделение е ясно и нараства.
Ултра бързата мода тук, за да остане
Изследователите на IFM заключават, че тези шест месеца потвърждават три основни тенденции. Първо, има ясна разлика между поколенията в поведението при пазаруване. Второ, пазаруването втора употреба продължава да нараства, особено чрез цифрови платформи. Трето, свръхбързите модни играчи трайно се утвърдиха на френския пазар.
Данните показват, че традиционните търговци на дребно са изправени пред нарастващ натиск и от двете страни. Китайските платформи за ултрабърза мода предлагат най-ниски цени, докато пазарите втора употреба предоставят устойчиви алтернативи.
Въз основа на потребителския барометър на IFM (Institut Français de la Mode) чрез FashionNetwork.com