
Време е за коригиране на бюджетите. X Ads се сблъскват с промени в цените въз основа на размера
Platform X подготвя още една значителна промяна в рекламата. След неотдавнашната забрана на хаштаговете в популяризираните публикации, Илон Мъск обяви, че скоро ще влезе в сила нов принцип: колкото по-голяма е рекламната визуализация, толкова по-висока е цената за нейното показване.
Илон Мъск заяви , че целта е да се поддържа емисията чиста и организирана. В момента рекламните формати с по-големи изображения или видеоклипове могат да заемат практически целия екран на потребителя. Въпреки че това увеличава видимостта им, според Мъск, това влошава потребителското изживяване.
„X преминава към таксуване на реклами въз основа на техния вертикален размер – така че реклама, която заема цял екран, ще струва повече от такава, която заема само една четвърт. В противен случай рекламодателите ще бъдат стимулирани да създават огромни реклами, които вредят на UX.“
Промяната все още е на път и все още няма да бъде намерена в официалните цени на X Ads. Това обаче е потвърдено и трябва да бъде взето предвид в бюджетите.
Как промените в цените на рекламите на X ще повлияят на избора на формат и планирането на бюджета
Визуалната височина може да изглежда като детайл, но може да повлияе фундаментално както на бюджета, така и на външния вид на кампанията. Ако електронните магазини са използвали големи визуализации на начина на живот или вертикални видеоклипове, за да увеличат максимално пространството и вниманието, те ще плащат повече за това при новата система.
Ако разликата в цената се увеличи значително, рекламните формати може да започнат да се свиват. Кампаниите за ефективност могат да пострадат най-много, където всеки цент е важен. Въпреки това, ако разликата не е драматична, марките може да се придържат към оригиналните си формати.
Вероятно ще видим преоценка на творческите стратегии. Намирането на баланс между визуалния размер, разходите за показване и реалното въздействие върху ефективността на кампанията ще бъде от решаващо значение.
От друга страна, ценообразуването на рекламите въз основа на размера не е необичайно в цифровите технологии. Подобни принципи се използват и от други платформи и медии.
Разликата е, че X определя тази стъпка като подобряване на потребителското изживяване, а не оптимизиране на приходите.
Ето защо ще бъде важно да се следи как точно новите правила се превръщат в практика – и дали те също могат да повлияят на органичния обхват на по-големите визуализации.
- Ако вашата марка или клиент активно рекламира в X, подгответе се за промени в ценообразуването на видимостта.
- Тествайте предварително различни формати – по-малки банери срещу видеоклипове на цял екран – и наблюдавайте ефективността им, преди промените да влязат в употреба.
- Включете новия показател в планирането на бюджета и оптимизирането на кампаниите.
- Струва си да проследите кога и как X публикува новите цени. Това може да повлияе на бюджетното и медийното планиране.