4 мин. четене

X забранява множество емотикони в реклами

X просто удари рекламодателите с друго ограничение. Платформата вече наказва реклами, които използват повече от едно емоджи. Ходът идва, след като X вече забрани хаштаговете в популяризираните публикации. Компанията на Илон Мъск каза на потребителите, че рекламите с множество емотикони получават по-ниски качествени резултати и струват повече.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge EU
Тази статия бе преведена за вас от artificial intelligence
X забранява множество емотикони в реклами
Източник: Canva Pro License

Какво се промени

X изпрати известия през юни 2025 г. относно новите правила за емотикони. Ограничението важи за рекламен текст и изображения. Компанията казва, че иска „последователно и висококачествено изживяване в цялата платформа“. Но мнозина виждат това като лично предпочитание на Мъск срещу визуалния безпорядък.

Текущите активни кампании може да бъдат поставени на пауза, ако нарушат новите правила. Рекламодателите трябва да проверят рекламите си веднага.

Регионални различия

Япония и Корея получават пропуск. Рекламите, насочени към тези държави, все още могат да използват множество емотикони без санкции. Но глобалните кампании са изправени пред ограниченията. Една реклама не може да има повече от едно емоджи, ако е насочена към други пазари.

Проверка на бизнес реалността

Това изглежда обратно за финансовото състояние на X. Платформата загуби почти 60% от приходите си от реклама в САЩ , откакто Мъск пое управлението.

Добавянето на повече ограничения, когато се опитвате да спечелите обратно рекламодатели, няма бизнес смисъл. Компаниите вече са напуснали поради опасения за съдържанието и промени в политиката.

Сега X казва на останалите рекламодатели, че не могат да използват общи маркетингови инструменти като хаштагове и емотикони.

С какво се сблъскват маркетолозите

Марките за електронна търговия обичат емотиконите, защото работят. Проучванията показват, че емотиконите увеличават ангажираността и честотата на кликване.

Новите правила вредят най-много на малкия бизнес. Те разчитат на привличащи вниманието реклами в социалните медии, за да се конкурират с по-големите марки.

Модните търговци на дребно, хранителните компании и лайфстайл марките използват емотикони силно в своя маркетинг. Те ще се нуждаят от нови стратегии или ще се сблъскат с по-високи разходи.

Маркетингови последици

Проверете X рекламните си кампании сега. Търся:

  • Множество емотикони в рекламен текст
  • Творчески изображения с много емотикони
  • Хаштагове, които все още се показват в по-стари кампании

Актуализирайте шаблоните и активите на рекламното послание, преди да стартирате нови кампании. Санкциите удрят директно бюджета ви.

Помислете за преместване на кампании, фокусирани върху емоджи , в Instagram, TikTok или LinkedIn. Тези платформи приветстват визуални елементи.

X е изправен пред предизвикателна позиция с тези нови ограничения. Въпреки че губи рекламодатели с безпрецедентна скорост, платформата продължава да прилага политики, които правят рекламата по-сложна.

Много марки вече преразпределиха бюджетите си за социални медии към платформи с по-малко творчески ограничения. Тези допълнителни ограничения могат да ускорят тази тенденция, особено за фирми, които разчитат на визуално разказване на истории.

Разминаването между нуждите от приходи на X и рестриктивните му рекламни политики създава несигурност за маркетолозите, които планират своите кампании за 2025 г.

Споделяне на статия
Katarína Šimčíková
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge EU

Partnership Manager & E-commerce Content Writer with 10+ years of international experience. Former Groupon Team Lead. Connects European companies with Slovak and Czech markets through partnerships and content marketing.

Подобни статии
Италия призовава ЕС да облага с данък колетите с ниска стойност две години по-рано
2 мин. четене

Италия призовава ЕС да облага с данък колетите с ниска стойност две години по-рано

Италианският министър на икономиката Джанкарло Джорджети иска от Европейския съюз да въведе такса върху колетите с ниска стойност от 2028 до 2026 г., съобщи Ройтерс. Според Джорджети ЕС се нуждае от „силни и бързи“ правила срещу евтини и нерегулирани продукти извън ЕС.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge EU
Черен петък 2024: Какво разкриват цифрите за електронната търговия в Гърция
5 мин. четене

Черен петък 2024: Какво разкриват цифрите за електронната търговия в Гърция

Черният петък продължава да служи като един от най-значимите показатели за секторите на търговията на дребно и електронната търговия. В Гърция тя се превърна от новост в утвърдено събитие за пазаруване, оформяйки очакванията на потребителите и тестващо оперативната готовност на онлайн магазините всеки ноември. Данните за 2024 г. подчертават не само как гръцките потребители пазаруват, […]

Zina Sili Zina Sili
Principal International Success Manager, Skroutz
Печеливши цени: 78% от скандинавските потребители вече пазаруват трансгранично
4 мин. четене

Печеливши цени: 78% от скандинавските потребители вече пазаруват трансгранично

До 78% от скандинавските клиенти са направили покупка в чужбина през изминалата година, което е с 4 процентни пункта повече от 2024 г., според PostNord E-commerce in the Nordics 2025: Autumn Report. Китай остава най-популярната дестинация с дял от 30%, като цената е ясният основен мотив – цитиран от повече от половината купувачи.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge EU