YouTube Shorts се превърна в уникална платформа за достигане до аудитория. Нека разгледаме новите рекламни формати и контроли.
„За марките YouTube е място, където можете да достигнете и да взаимодействате с аудиторията по време на цялото пътуване до покупката, включително YouTube Shorts, която вече може да бъде с продължителност до 3 минути. Всъщност, според проучване на Morgan Stanley AlphaWise, 40% от потребителите на YouTube Shorts изобщо не използват Instagram Reels или TikTok“, заявиха от Google.
Ексклузивни късометражни кампании
Марките вече могат да поставят реклами изключително в секцията Shorts, оптимизирайки рекламите за потребителите на кратко мобилно съдържание.
Интерактивни реклами със стикери
До края на годината рекламодателите могат да използват стикери в реклами в Shorts, които автоматично се генерират от изображения на продукти. Целта е да се направят рекламите в Shorts по-интерактивни и ангажиращи за потребителите.
Анимирани графични реклами за кампании за генериране на търсенето
Тези реклами рисуват изображения на продукти от Google Merchant Center и ги представят в анимиран формат за кампании за генериране на търсене, превръщайки статичните изображения в по-динамични рекламни елементи и увеличавайки степента на ангажираност. Предимството е тяхната глобална наличност.
Подобрени инструменти за измерване на производителността
Google въвежда нови инструменти за измерване на ефективността на рекламите в Shorts. Визията е създателите да разберат по-добре въздействието на кампанията си.
Първият от тези инструменти е измерването на ръста на продажбите чрез трети страни. Марките ще могат да определят как рекламите на Shorts влияят върху действителните продажби, като получават по-ясна представа за ефекта на рекламата върху реализациите.
Друго предимство са проучванията за повишаване на осведомеността , интегрирани директно в средата на Shorts. Тези проучвания позволяват на марките да проследяват промените в осведомеността за марката или интереса на потребителите директно там, където потребителите са активни. Тези инструменти позволяват на марките не само да разберат по-добре как техните реклами влияят на потребителите, но и да насочват и адаптират съдържанието по-ефективно за по-добри резултати.
AI кампании и гъвкавост на формата
Google подобрява кампаниите с изкуствен интелект, които се провеждат в YouTube, включително Shorts и формат in-stream. Тази актуализация дава възможност на марките да подобрят начина, по който рекламите им се показват според целите на кампанията.
Google въведе нови контроли , позволяващи на рекламодателите да решават къде да се показват рекламите им – дали само в Shorts, само във формати в поток или и двете едновременно. По този начин рекламодателите могат по-добре да оптимизират обхвата и ангажираността на потребителите, като същевременно вземат предвид поведението на аудиторията си в различните формати.
Друго подобрение е използването на изкуствен интелект за автоматично регулиране на видео формата. Google AI вече може да адаптира размерите на рекламите, за да отговарят на различни формати на YouTube, като същевременно запазва важни елементи на марката. Този интелигентен подход гарантира, че рекламата остава ефективна и визуално последователна, независимо къде се появява, като по този начин увеличава цялостната си ефективност в платформата.
Създателите играят важна роля в YouTube и затова Google разширява инструментите за марки, които искат ефективно да използват потенциала си за изграждане на връзки с аудиторията.
Партньорските реклами чрез BrandConnect, достъпни в световен мащаб, дават възможност на марките за електронна търговия да включват видеоклипове, създадени от създатели, в кампаниите си. Според данните на Google тези реклами, които си сътрудничат със създателите на YouTube Shorts, постигат до 20% по-висок процент на реализация в сравнение с рекламите, съдържащи само съдържание на марката.
Google също така въведе нови API за свързване на видео и централизирано управление на сътрудничеството. Този API позволява на марките да управляват множество заявки за свързване на видеоклипове със създатели, а централизираното табло за управление в Google Ads значително опростява проследяването и управлението на тези партньорства.
Опции за избор и поглъщане от създатели в YouTube
За кампании, фокусирани върху осведомеността, YouTube Select вече предлага 100% дял на гласа в основните канали на избрани създатели. Това дава на марките изключително присъствие в тези канали.
За съжаление тази опция в момента е налична само в САЩ, но Google планира по-широко глобално пускане през 2025 г.
Този нов инструментариум отразява фокуса на Google върху предоставянето на гъвкави, измерими и креативни рекламни формати в YouTube. Актуализираните опции за насочване, подобрените инструменти за измерване и разширеното сътрудничество със създателите имат за цел да помогнат на марките да достигнат до аудиторията по-ефективно на всеки етап от пътя на покупката в платформа, която обхваща както кратко, така и дългосрочно съдържание.