
Какво се предлага
Асортиментът обхваща всичко – от грижа за кожата до парфюми. Zalando отиде с микс – популярни марки TikTok заедно с луксозни имена.
В каталога ще намерите:
- Корейска красота (Красотата на Чосон, COSRX, TIRTIR, Dr. Jart+)
- Вирусни марки (Augustinus Bader, The Ordinary, Sol de Janeiro, Rom&nd)
- Луксозни марки (Lancôme, Estée Lauder, Kiehl’s)
- Аромати (Maison Margiela, Narciso Rodríguez, Viktor&Rolf)
- Местни марки като 3Ina в грима
Стратегията е ясна – покрива всички ценови точки и стилове. От евтини хитове в социалните медии до първокласни продукти.
Как испанците пазаруват
Zalando публикува проучване за испанските навици за пазаруване. Цифрите показват интересна промяна.
Половината от анкетираните започнаха да използват повече козметични продукти през последните две години. За поколението Z това е още по-изразено – 65%. Най-вече са жени (50% от тях).
Най-популярни категории:
- 60% от испанците използват продукти за грижа за тялото ежедневно
- 56% достигат до парфюми дневно
- 48% имат ежедневна грижа за лицето
Какво движи решенията за покупка
Изследването разкрива три основни фактора. Качеството води с 65%, следвано от цена (40%) и естествени съставки (38%).
Най-често купуваните продукти са грижа за тялото и косата – над 57% от клиентите ги купуват месечно.
Бъдещи тенденции
Потребителите се интересуват от:
- Хидратиращи, почистващи и стягащи формули (45%)
- Устойчив на влага и стрес грим (29%)
- Антистрес продукти (24%)
- Опростени процедури (24%)
Пазарен контекст и конкуренция
Заслужава да се обърне внимание на онлайн пазара за красота в Испания . Секторът достигна 1.36 милиарда долара през 2024 г. и продължава да расте с 10% годишно. Още по-интересно – електронната търговия за красота и лична хигиена в Испания расте по-бързо от други категории с 35,4% годишно, водена от инфлуенсър маркетинга и абонаментните кутии.
В момента около 35% от всички покупки за красота в Испания се извършват онлайн. Този брой продължава да нараства, тъй като все повече купувачи се чувстват удобно да купуват козметика, без първо да я тестват в магазините.
Конкурентната среда се промени напоследък. ASOS продава красота в Испания от години като част от модната си оферта, но британският търговец на дребно изпитва затруднения – стойността на акциите му спадна със 70% в началото на 2023 г. Междувременно About You, някога основен конкурент, вече не участва в надпреварата, след като Zalando придоби над 91% от компанията през юли 2025 г.
Това оставя Заландо в силна позиция. Те вече предлагат красота на множество европейски пазари от 2018 г. насам, така че знаят какво работи. Испанският пазар има специфични предпочитания – ароматите са по-важни тук, отколкото в други страни, и има силно търсене на корейски козметични продукти, които Zalando разполага много.
Защо има смисъл
Елоиза Сиклари, ръководител на Zalando за Южна Европа, говори за „амбицията да се консолидира като референтна дестинация за мода и начин на живот „. Компанията надгражда факта, че клиентите вече пазаруват в различни категории. Добавянето на красота е логична следваща стъпка.
Испанският пазар има потенциал. Интересът към уелнес и грижата за себе си нараства. Zalando иска да се възползва от това и да предложи всичко на едно място – от дрехи през обувки до серум за лице.
Доказаният модел се разширява на юг
Испания е най-новата страна, в която Zalando предлага продукти за красота. Категорията не е нова за платформата – тя стартира през 2018 г. в Германия, Полша и Австрия, след което постепенно се разшири в цяла Европа.
В момента красотата се предлага на 10 пазара: Австрия, Белгия, Дания, Франция, Германия, Италия, Холандия, Полша, Швеция и Швейцария. Разширяването в Испания сигнализира за доверието на компанията в модела на пазаруване в различни категории.
За други модни търговци на дребно, които наблюдават това пространство, изводът е ясен: красотата работи като допълнение към модната електронна търговия. Постепенното внедряване на Zalando в Европа в продължение на седем години показва, че това е устойчиво допълнение, а не само краткосрочна тенденция.