Управляващият директор на The Category Management Company, Патрик Финли, посочва две проучвания, подчертаващи фокуса върху устойчивостта на поколението Z. Проучване на Barclaycard показва, че 82% от поколението Z са загрижени за устойчивостта, докато First Insight установи , че 75% дават приоритет на устойчивостта пред марките (49%), когато вземат решения за покупка.
„Последните примери за зелени инициативи включват иновацията на хартиените бутилки на Frugalpac, селекцията от вино на Aldi и джинът на Greenall“, отбеляза Финли. „Дори прекратеното изпитване за зареждане и повторна употреба на Asda демонстрира желание за експериментиране и учене.“
Финли твърди, че прилагането на смислени стратегии за устойчивост ще отнеме време, като големите търговци на дребно се стремят към вътрешни операции с нулеви нетни емисии до 2035 г. Въпросът е дали традиционното разширяване на продуктовата гама ще бъде достатъчно, като се имат предвид екологичните очаквания на поколението Z. Той вярва, че създаването на трайна стойност изисква смели, дългосрочни инвестиции, особено в несигурни времена. Той предупреждава, че екологичните млади поколения ще вземат решения за покупка въз основа на своите ценности, без да очакват да платят премия.
„Нашата индустрия се нуждае от търговци на дребно и доставчици, които да водят и да правят иновации“, заявява Финли. „Все още експериментираме, като пробния период за зареждане на Asda – планиране, изпълнение, учене и усъвършенстване. Да останеш актуален означава да се адаптираш към тенденциите и да действаш според тях, да се учиш както от успехите, така и от провалите.“