3 мин. четене

Електронна търговия в Испания: 77% пазаруват онлайн, но възрастовите разлики нарастват

Електронната търговия в Испания показва интересни промени през 2024 г., като 77% от интернет потребителите пазаруват онлайн, но правят по-малко покупки от миналата година. Въпреки че цялостното приемане остава стабилно, последните изследвания разкриват различни модели във възрастовите групи - по-младите потребители изненадващо предпочитат физическите магазини, докато по-възрастните купувачи възприемат онлайн каналите по-активно. Въпреки намаляващата честота на покупки, удобството и широкият избор на продукти продължават да стимулират растежа на електронната търговия.

Тази статия бе преведена за вас от artificial intelligence
Електронна търговия в Испания: 77% пазаруват онлайн, но възрастовите разлики нарастват
Източник: Depositphotos

Тенденции в испанската електронна търговия: Демография на потребителите и честота на пазаруване

Най-новите изследвания разкриват очарователни модели в поведението на испанското онлайн пазаруване, със стабилни нива на приемане, но променящи се предпочитания в различните демографски групи. Въпреки че повече от три четвърти от потребителите на интернет се занимават с електронна търговия, възрастта и полът продължават да формират различни навици за пазаруване и се очертава интересна промяна към хибридно пазаруване.

Това проучване показва, че броят на хората, които пазаруват онлайн в Испания, остава същият:

  • 77% от интернет потребителите на възраст между 16 и 74 години правят покупки онлайн
  • Хората на възраст от 16 до 34 години правят най-много онлайн покупки
  • 65% от хората, които пазаруват онлайн , използват както онлайн, така и офлайн канали
  • По-младите купувачи са склонни да предпочитат физически магазини
  • По-възрастните купувачи са склонни да купуват много повече онлайн

Броят на онлайн покупките е намалял от 3,4 пъти месечно през 2023 г. до 2,5 пъти месечно през 202г. 4, което е най-ниският среден брой покупки от 2019 г. насам.

Най-честите купувачи са хора под 44 години, които го правят средно 3.0 пъти месечно.

Online vs. offline

Source: Depositphotos

Защо испанските потребители пазаруват онлайн? Най-добрите мотивации и фактори за доверие

Някои от основните причини, поради които хората пазаруват онлайн, не са се променили:

  • удобство (97%)
  • богат избор/асортимент (94%)
  • Оферти/Промоции/Цена (89%)

Доверието също е важен аспект за по-голямата част от онлайн купувачите (75%) и се основава главно на предишен опит, доверие в уебсайта, сигурни методи на плащане и доверие в марката.

От друга страна, възможността да вземете продукта със себе си, опитайте преди покупка и директният контакт с продукта са основните предимства на физическия канал в сравнение с онлайн.

Споделяне на статия
Подобни статии
Растежът на швейцарския пазар на електронна търговия достига 14.2 милиарда долара през 2024 г
3 мин. четене

Растежът на швейцарския пазар на електронна търговия достига 14.2 милиарда долара през 2024 г

Според последния доклад на ECDB пазарът на електронна търговия в Швейцария е 28-ият по големина в света с прогнозирани приходи от 14,2 милиарда щатски долара през 2024 г. Пазарът отбеляза 3% спад на приходите през 2022 г. в резултат на силната експанзия, предизвикана от COVID през предходните години.

Прочетете статия
Германският пазар на електронна търговия е изправен пред голяма промяна, тъй като китайските платформи печелят позиции
4 мин. четене

Германският пазар на електронна търговия е изправен пред голяма промяна, тъй като китайските платформи печелят позиции

Според ECDB (база данни за електронната търговия) европейският пейзаж на електронната търговия се променя драстично, тъй като китайските платформи заемат по-голяма част от пазара. Тъй като растежът на вътрешната електронна търговия в Китай се забавя до едва 3,5% през 2023 г. – по-малко от растежа на повечето от първите 10 световни пазара – китайските гиганти […]

Прочетете статия
58% споделят имейл за отстъпки, но защитават социалните данни
4 мин. четене

58% споделят имейл за отстъпки, но защитават социалните данни

Търговците на дребно откриват, че докато клиентите обичат отстъпките, те също са загрижени за поверителността си, когато споделят лична информация. Според скорошно проучване на консултантската компания за дигитална трансформация Daemon, промоционалните оферти и имейлите за отстъпки остават силна привлекателност през поколенията; Милениалите водят с 67%, следвани от бейби бумърите с 65% и поколението Z с […]

Прочетете статия
Bridge Now

Последните новини точно СЕГА

10+ непрочетени

10+