Тенденции в испанската електронна търговия: Демография на потребителите и честота на пазаруване
Най-новите изследвания разкриват очарователни модели в поведението на испанското онлайн пазаруване, със стабилни нива на приемане, но променящи се предпочитания в различните демографски групи. Въпреки че повече от три четвърти от потребителите на интернет се занимават с електронна търговия, възрастта и полът продължават да формират различни навици за пазаруване и се очертава интересна промяна към хибридно пазаруване.
Това проучване показва, че броят на хората, които пазаруват онлайн в Испания, остава същият:
- 77% от интернет потребителите на възраст между 16 и 74 години правят покупки онлайн
- Хората на възраст от 16 до 34 години правят най-много онлайн покупки
- 65% от хората, които пазаруват онлайн , използват както онлайн, така и офлайн канали
- По-младите купувачи са склонни да предпочитат физически магазини
- По-възрастните купувачи са склонни да купуват много повече онлайн
Броят на онлайн покупките е намалял от 3,4 пъти месечно през 2023 г. до 2,5 пъти месечно през 202г. 4, което е най-ниският среден брой покупки от 2019 г. насам.
Най-честите купувачи са хора под 44 години, които го правят средно 3.0 пъти месечно.
Защо испанските потребители пазаруват онлайн? Най-добрите мотивации и фактори за доверие
Някои от основните причини, поради които хората пазаруват онлайн, не са се променили:
- удобство (97%)
- богат избор/асортимент (94%)
- Оферти/Промоции/Цена (89%)
Доверието също е важен аспект за по-голямата част от онлайн купувачите (75%) и се основава главно на предишен опит, доверие в уебсайта, сигурни методи на плащане и доверие в марката.
От друга страна, възможността да вземете продукта със себе си, опитайте преди покупка и директният контакт с продукта са основните предимства на физическия канал в сравнение с онлайн.