4 мин. четене

Изграждане на силни марки чрез смислена диференциация

Изграждането на силни марки изисква два ключови елемента – смисленост и отличителност – разкрива мащабно проучване на Kantar, анализиращо 20 000 марки в 540 категории и 54 пазара в продължение на десетилетие. Изследването идентифицира диференциацията на марката като основен двигател на растежа, особено когато резонира с широка аудитория.

Тази статия бе преведена за вас от artificial intelligence
Изграждане на силни марки чрез смислена диференциация
Източник: Depositphotos

Ключови ускорители на растежа

Изследването очертава три основни области, които стимулират успеха на марката:

Увеличете максимално обхвата и уместността на потребителите

Марките трябва да се съсредоточат върху убеждаването на възможно най-широка аудитория в тяхната значимост. Потребителската предразположеност се развива чрез два основни канала:

  • Директни изживявания на марката
  • Маркетингови и рекламни дейности

Успешната комуникация на марката демонстрира шест основни характеристики:

  1. Творческо изпълнение
  2. Емоционална ангажираност
  3. Дългосрочен ангажимент
  4. Съгласуваност между каналите
  5. Ясна конкурентна диференциация
  6. Максимален обхват на аудиторията

Изследването оспорва традиционните представи за лоялност към марката, предполагайки, че тя не съществува в конвенционалните термини. Вместо това изграждането на силна предразположеност увеличава вероятността за повторна покупка и намалява чувствителността към цените.

kantar study_building strong brands

Source: Kantar

Засилване на пазарното присъствие

Успехът в тази област зависи от традиционните елементи на маркетинговия микс:

  • Цялостно продуктово портфолио
  • Стратегическо разпределение
  • Завладяваща опаковка
  • Конкурентни цени
  • Промоционална стратегия

Изследванията показват, че марките с висока наличност привличат седем пъти повече клиенти от тези с ограничено присъствие. Големите марки обикновено поддържат широка продуктова гама специално за привличане на нови клиентски сегменти.

Разширяване на границите на категориите

Третият двигател на растежа включва разширяване на категорията и създаване на пазарно пространство. Силните марки активно:

  • Предефинирайте категориите си
  • Търсете нови клиентски сегменти
  • Стимулиране на иновациите
  • Разширяване на разпространението
  • Прецизиране на комуникацията с потребителите

Марките, търсещи нови пазарни възможности, показват два пъти по-голям потенциал за растеж. Тази стратегия се оказва особено важна за марки, които са увеличили максимално растежа в рамките на съществуващата си клиентска база и категория. Обратно, по-малките марки трябва да се съсредоточат върху придобиването на клиенти от по-големи конкуренти.

When big brands grow_Kantar study

Source: Kantar

Валидиране на индустрията

Тези констатации от Kantar потвърждават това, което маркетинговите изследвания показват през последното десетилетие. Успешната и силна марка постоянно комуникира дългосрочно, поддържа ясно разграничение от конкурентите, достига до възможно най-широка аудитория в различни категории и осигурява висока физическа наличност.

Това валидиране укрепва познанията в индустрията и помага за повишаване на експертизата както сред марките, така и сред търговците.

Споделяне на статия
Подобни статии
Практическо ръководство за участниците в Балканската среща на върха за електронна търговия следващата седмица
4 мин. четене

Практическо ръководство за участниците в Балканската среща на върха за електронна търговия следващата седмица

Дългоочакваната Balkan Ecommerce Summit 2025 е само след дни, която ще превърне София в център за електронна търговия на Балканския регион на 29-30 април 2025 г. в Арена София. С наближаването на събитието, това ръководство за участниците в Balkan Ecommerce Summit предоставя всичко, което трябва да знаете, за да се възползвате максимално от това първокласно […]

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU
Прочетете статия
Instagram стартира редакции: Какво предлага този нов инструмент за редактиране на видео?
4 мин. четене

Instagram стартира редакции: Какво предлага този нов инструмент за редактиране на видео?

Instagram официално представи Editits – свое собствено приложение за редактиране на видео. Той ще бъде особено оценен от създателите на съдържание и малките марки, които искат да разширят своята видео продукция. Това е пряк отговор на популярния инструмент CapCut, който попада в ByteDance. По какво се различават тези приложения и какъв потенциал имат за електронната […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Прочетете статия
Еволюция на телевизията: Промяна на навиците за гледане и последиците за марката
5 мин. четене

Еволюция на телевизията: Промяна на навиците за гледане и последиците за марката

Как хората гледат видео съдържание днес? Какво смятат за „телевизия“ и къде рекламата работи най-добре? CTV (Connected TV) все още не е в центъра на вниманието на нашата електронна търговия, но развитието в чужбина предполага, че това скоро може да се промени. Ново проучване на RTL AdAlliance предлага ясни данни и тенденции, които си струва […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Прочетете статия
Bridge Now

Последните новини точно СЕГА

10+ непрочетени

10+