4 мин. четене

Икономически тенденции: Икономиите в ЕС нарастват, а разходите на САЩ се възстановяват

Икономическите тенденции в Съединените щати и Европа се разминават след епидемията, както отбелязва Financial Times (FT). Докато и двата региона имаха по-високи спестявания по време на блокирането, американците сега увеличиха разходите си, допринасяйки за икономическия растеж. За разлика от тях, европейците поддържат по-високи нива на спестявания, отчасти поради безпокойството, произтичащо от руското нашествие в Украйна.

Тази статия бе преведена за вас от artificial intelligence
Икономически тенденции: Икономиите в ЕС нарастват, а разходите на САЩ се възстановяват
Източник: Depositphotos

Икономически тенденции: Процентът на спестяванията се различава отвъд Атлантическия океан

Коефициентът на спестяване на домакинствата в Европа достигна тригодишен връх от 15,7% през тримесечието, приключващо през юни, което е много над нормата преди пандемията от 12,3%. Последните данни на Евростат показват, че тази тенденция е в рязък контраст със Съединените щати, където процентът на личните спестявания през второто тримесечие е 5,2%, което е по-малко под средното между 2010 г. и 2019 г. от 6,1%.

„По-ниският процент на спестяване в САЩ помогна за стимулиране на потребителските разходи, които са ключовият двигател на растежа на САЩ и ключова причина икономиката на САЩ да расте по-бързо от европейската икономика“, каза главният икономист на Moody’s Analytics.

Все пак индустрията за търговия на дребно в САЩ има проблеми с началото на сезона на празничното пазаруване. Потребителските разходи в САЩ се забавиха през август, като нараснаха само с 0,2% от 0,5% през юли. Данните на Бюрото за икономически анализи сочат, че ранното връщане на училище и разходите, свързани с пътуванията, както и непрекъснатият натиск за растеж на заетостта, може би имат роля за тези по-ниски разходи.

Потребителското доверие в САЩ се повишава на фона на продължаващите предизвикателства

Независимо от тези трудности, доверието на потребителите в икономиката на САЩ е обещаващо. От 67,9 предходния месец индексът на потребителските настроения на Мичиганския университет се повиши до 70,1.

„Въпреки че настроенията остават под историческата си средна стойност отчасти поради разочарованието от високите цени, потребителите са напълно наясно, че инфлацията продължава да се забавя“, отбеляза директорът на проучванията Джоан Хсу.

Тя посочи още, че резултатите от следващите избори ще определят стремежите на много хора.

Въпреки че все още съществуват въпроси относно нивата на разходите с наближаването на важния сезон на празничното пазаруване , този предпазлив оптимизъм може да помогне на магазините. Различните тенденции в покупките в САЩ и Европа привличат вниманието към сложното взаимодействие на геополитически събития и икономически елементи, влияещи върху поведението на потребителите от двете страни на Атлантическия океан.

Споделяне на статия
Подобни статии
WhatsApp обединява маркетинга във Facebook и Instagram
5 мин. четене

WhatsApp обединява маркетинга във Facebook и Instagram

WhatsApp обяви големи бизнес актуализации на своята конференция в Маями, които интегрират маркетинговия мениджмънт в WhatsApp, Facebook и Instagram. Компаниите вече могат да обработват кампании и за трите платформи чрез едно табло за управление на Ads Manager.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU
Поколението Z е по-отворено към инфлуенсъри с изкуствен интелект, но се интересува по-малко от автентичността
6 мин. четене

Поколението Z е по-отворено към инфлуенсъри с изкуствен интелект, но се интересува по-малко от автентичността

Нещо голямо се случва в инфлуенсър маркетинга. Докато марките експериментират с личности, генерирани от AI, повечето хора все още не им се доверяват. Обратът? Автентичността може да не е толкова важна, колкото всички си мислят.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU
Reddit стартира качествен рейтинг за рекламни кампании
3 мин. четене

Reddit стартира качествен рейтинг за рекламни кампании

Reddit току-що пусна нещо, което всеки рекламодател ще разпознае – система за оценка на качеството на рекламите, точно като тази на Google. Новият резултат за оптимизация оценява настройката на вашия акаунт и ви казва точно къде да подобрите, което прави рекламата в Reddit по-малко игра на отгатване.

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge