4 мин. четене

Икономически тенденции: Икономиите в ЕС нарастват, а разходите на САЩ се възстановяват

Икономическите тенденции в Съединените щати и Европа се разминават след епидемията, както отбелязва Financial Times (FT). Докато и двата региона имаха по-високи спестявания по време на блокирането, американците сега увеличиха разходите си, допринасяйки за икономическия растеж. За разлика от тях, европейците поддържат по-високи нива на спестявания, отчасти поради безпокойството, произтичащо от руското нашествие в Украйна.

Тази статия бе преведена за вас от artificial intelligence
Икономически тенденции: Икономиите в ЕС нарастват, а разходите на САЩ се възстановяват
Източник: Depositphotos

Икономически тенденции: Процентът на спестяванията се различава отвъд Атлантическия океан

Коефициентът на спестяване на домакинствата в Европа достигна тригодишен връх от 15,7% през тримесечието, приключващо през юни, което е много над нормата преди пандемията от 12,3%. Последните данни на Евростат показват, че тази тенденция е в рязък контраст със Съединените щати, където процентът на личните спестявания през второто тримесечие е 5,2%, което е по-малко под средното между 2010 г. и 2019 г. от 6,1%.

„По-ниският процент на спестяване в САЩ помогна за стимулиране на потребителските разходи, които са ключовият двигател на растежа на САЩ и ключова причина икономиката на САЩ да расте по-бързо от европейската икономика“, каза главният икономист на Moody’s Analytics.

Все пак индустрията за търговия на дребно в САЩ има проблеми с началото на сезона на празничното пазаруване. Потребителските разходи в САЩ се забавиха през август, като нараснаха само с 0,2% от 0,5% през юли. Данните на Бюрото за икономически анализи сочат, че ранното връщане на училище и разходите, свързани с пътуванията, както и непрекъснатият натиск за растеж на заетостта, може би имат роля за тези по-ниски разходи.

Потребителското доверие в САЩ се повишава на фона на продължаващите предизвикателства

Независимо от тези трудности, доверието на потребителите в икономиката на САЩ е обещаващо. От 67,9 предходния месец индексът на потребителските настроения на Мичиганския университет се повиши до 70,1.

„Въпреки че настроенията остават под историческата си средна стойност отчасти поради разочарованието от високите цени, потребителите са напълно наясно, че инфлацията продължава да се забавя“, отбеляза директорът на проучванията Джоан Хсу.

Тя посочи още, че резултатите от следващите избори ще определят стремежите на много хора.

Въпреки че все още съществуват въпроси относно нивата на разходите с наближаването на важния сезон на празничното пазаруване , този предпазлив оптимизъм може да помогне на магазините. Различните тенденции в покупките в САЩ и Европа привличат вниманието към сложното взаимодействие на геополитически събития и икономически елементи, влияещи върху поведението на потребителите от двете страни на Атлантическия океан.

Споделяне на статия
Подобни статии
Какви са тенденциите в омниканалния маркетинг през 2025 г.?
3 мин. четене

Какви са тенденциите в омниканалния маркетинг през 2025 г.?

През 2025 г. онлайн търговците на дребно са изправени пред безпрецедентно предизвикателство: вниманието на потребителите е фрагментирано в безброй приложения, платформи и устройства. Последните проучвания показват драматична промяна в поведението на потребителите – линейната телевизионна гледаемост е спаднала под 50% от общото екранно време.

Прочетете статия
Тръмп заплашва ЕС с нови мита
3 мин. четене

Тръмп заплашва ЕС с нови мита

Според Ройтерс президентът на САЩ Доналд Тръмп описа търговските практики на ЕС като „много, много лоши“ за САЩ и обяви планове за налагане на нови мита на ЕС на 21 януари. Потенциално голяма промяна в търговията между САЩ и ЕС може да бъде резултат от декларацията на Тръмп в Белия дом, че митата са „единственият […]

Прочетете статия
Защо само 26% оценяват дигиталните изживявания като отлични и как да се подобрят
6 мин. четене

Защо само 26% оценяват дигиталните изживявания като отлични и как да се подобрят

Само 26% от клиентите оценяват дигиталните изживявания като отлични. Какво може да се направи? Миналата година се наблюдава скок в новините за унифицирани данни и генеративен AI, като и двете имат потенциала да трансформират клиентското изживяване. Защо персонализацията често се проваля? И какво отличава пазарните лидери от другите компании? Докладът на Adobe Digital Trends 2024 […]

Прочетете статия
Bridge Now

Последните новини точно СЕГА

10+ непрочетени

10+