4 мин. четене

Икономически тенденции: Икономиите в ЕС нарастват, а разходите на САЩ се възстановяват

Икономическите тенденции в Съединените щати и Европа се разминават след епидемията, както отбелязва Financial Times (FT). Докато и двата региона имаха по-високи спестявания по време на блокирането, американците сега увеличиха разходите си, допринасяйки за икономическия растеж. За разлика от тях, европейците поддържат по-високи нива на спестявания, отчасти поради безпокойството, произтичащо от руското нашествие в Украйна.

Тази статия бе преведена за вас от artificial intelligence
Икономически тенденции: Икономиите в ЕС нарастват, а разходите на САЩ се възстановяват
Източник: Depositphotos

Икономически тенденции: Процентът на спестяванията се различава отвъд Атлантическия океан

Коефициентът на спестяване на домакинствата в Европа достигна тригодишен връх от 15,7% през тримесечието, приключващо през юни, което е много над нормата преди пандемията от 12,3%. Последните данни на Евростат показват, че тази тенденция е в рязък контраст със Съединените щати, където процентът на личните спестявания през второто тримесечие е 5,2%, което е по-малко под средното между 2010 г. и 2019 г. от 6,1%.

„По-ниският процент на спестяване в САЩ помогна за стимулиране на потребителските разходи, които са ключовият двигател на растежа на САЩ и ключова причина икономиката на САЩ да расте по-бързо от европейската икономика“, каза главният икономист на Moody’s Analytics.

Все пак индустрията за търговия на дребно в САЩ има проблеми с началото на сезона на празничното пазаруване. Потребителските разходи в САЩ се забавиха през август, като нараснаха само с 0,2% от 0,5% през юли. Данните на Бюрото за икономически анализи сочат, че ранното връщане на училище и разходите, свързани с пътуванията, както и непрекъснатият натиск за растеж на заетостта, може би имат роля за тези по-ниски разходи.

Потребителското доверие в САЩ се повишава на фона на продължаващите предизвикателства

Независимо от тези трудности, доверието на потребителите в икономиката на САЩ е обещаващо. От 67,9 предходния месец индексът на потребителските настроения на Мичиганския университет се повиши до 70,1.

„Въпреки че настроенията остават под историческата си средна стойност отчасти поради разочарованието от високите цени, потребителите са напълно наясно, че инфлацията продължава да се забавя“, отбеляза директорът на проучванията Джоан Хсу.

Тя посочи още, че резултатите от следващите избори ще определят стремежите на много хора.

Въпреки че все още съществуват въпроси относно нивата на разходите с наближаването на важния сезон на празничното пазаруване , този предпазлив оптимизъм може да помогне на магазините. Различните тенденции в покупките в САЩ и Европа привличат вниманието към сложното взаимодействие на геополитически събития и икономически елементи, влияещи върху поведението на потребителите от двете страни на Атлантическия океан.

Споделяне на статия
Подобни статии
Практическо ръководство за участниците в Балканската среща на върха за електронна търговия следващата седмица
4 мин. четене

Практическо ръководство за участниците в Балканската среща на върха за електронна търговия следващата седмица

Дългоочакваната Balkan Ecommerce Summit 2025 е само след дни, която ще превърне София в център за електронна търговия на Балканския регион на 29-30 април 2025 г. в Арена София. С наближаването на събитието, това ръководство за участниците в Balkan Ecommerce Summit предоставя всичко, което трябва да знаете, за да се възползвате максимално от това първокласно […]

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU
Прочетете статия
Instagram стартира редакции: Какво предлага този нов инструмент за редактиране на видео?
4 мин. четене

Instagram стартира редакции: Какво предлага този нов инструмент за редактиране на видео?

Instagram официално представи Editits – свое собствено приложение за редактиране на видео. Той ще бъде особено оценен от създателите на съдържание и малките марки, които искат да разширят своята видео продукция. Това е пряк отговор на популярния инструмент CapCut, който попада в ByteDance. По какво се различават тези приложения и какъв потенциал имат за електронната […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Прочетете статия
Еволюция на телевизията: Промяна на навиците за гледане и последиците за марката
5 мин. четене

Еволюция на телевизията: Промяна на навиците за гледане и последиците за марката

Как хората гледат видео съдържание днес? Какво смятат за „телевизия“ и къде рекламата работи най-добре? CTV (Connected TV) все още не е в центъра на вниманието на нашата електронна търговия, но развитието в чужбина предполага, че това скоро може да се промени. Ново проучване на RTL AdAlliance предлага ясни данни и тенденции, които си струва […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Прочетете статия
Bridge Now

Последните новини точно СЕГА

10+ непрочетени

10+