4 мин. четене

Икономически тенденции: Икономиите в ЕС нарастват, а разходите на САЩ се възстановяват

Икономическите тенденции в Съединените щати и Европа се разминават след епидемията, както отбелязва Financial Times (FT). Докато и двата региона имаха по-високи спестявания по време на блокирането, американците сега увеличиха разходите си, допринасяйки за икономическия растеж. За разлика от тях, европейците поддържат по-високи нива на спестявания, отчасти поради безпокойството, произтичащо от руското нашествие в Украйна.

Тази статия бе преведена за вас от artificial intelligence
Икономически тенденции: Икономиите в ЕС нарастват, а разходите на САЩ се възстановяват
Източник: Depositphotos

Икономически тенденции: Процентът на спестяванията се различава отвъд Атлантическия океан

Коефициентът на спестяване на домакинствата в Европа достигна тригодишен връх от 15,7% през тримесечието, приключващо през юни, което е много над нормата преди пандемията от 12,3%. Последните данни на Евростат показват, че тази тенденция е в рязък контраст със Съединените щати, където процентът на личните спестявания през второто тримесечие е 5,2%, което е по-малко под средното между 2010 г. и 2019 г. от 6,1%.

„По-ниският процент на спестяване в САЩ помогна за стимулиране на потребителските разходи, които са ключовият двигател на растежа на САЩ и ключова причина икономиката на САЩ да расте по-бързо от европейската икономика“, каза главният икономист на Moody’s Analytics.

Все пак индустрията за търговия на дребно в САЩ има проблеми с началото на сезона на празничното пазаруване. Потребителските разходи в САЩ се забавиха през август, като нараснаха само с 0,2% от 0,5% през юли. Данните на Бюрото за икономически анализи сочат, че ранното връщане на училище и разходите, свързани с пътуванията, както и непрекъснатият натиск за растеж на заетостта, може би имат роля за тези по-ниски разходи.

Потребителското доверие в САЩ се повишава на фона на продължаващите предизвикателства

Независимо от тези трудности, доверието на потребителите в икономиката на САЩ е обещаващо. От 67,9 предходния месец индексът на потребителските настроения на Мичиганския университет се повиши до 70,1.

„Въпреки че настроенията остават под историческата си средна стойност отчасти поради разочарованието от високите цени, потребителите са напълно наясно, че инфлацията продължава да се забавя“, отбеляза директорът на проучванията Джоан Хсу.

Тя посочи още, че резултатите от следващите избори ще определят стремежите на много хора.

Въпреки че все още съществуват въпроси относно нивата на разходите с наближаването на важния сезон на празничното пазаруване , този предпазлив оптимизъм може да помогне на магазините. Различните тенденции в покупките в САЩ и Европа привличат вниманието към сложното взаимодействие на геополитически събития и икономически елементи, влияещи върху поведението на потребителите от двете страни на Атлантическия океан.

Споделяне на статия
Подобни статии
Италия призовава ЕС да облага с данък колетите с ниска стойност две години по-рано
2 мин. четене

Италия призовава ЕС да облага с данък колетите с ниска стойност две години по-рано

Италианският министър на икономиката Джанкарло Джорджети иска от Европейския съюз да въведе такса върху колетите с ниска стойност от 2028 до 2026 г., съобщи Ройтерс. Според Джорджети ЕС се нуждае от „силни и бързи“ правила срещу евтини и нерегулирани продукти извън ЕС.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge EU
Черен петък 2024: Какво разкриват цифрите за електронната търговия в Гърция
5 мин. четене

Черен петък 2024: Какво разкриват цифрите за електронната търговия в Гърция

Черният петък продължава да служи като един от най-значимите показатели за секторите на търговията на дребно и електронната търговия. В Гърция тя се превърна от новост в утвърдено събитие за пазаруване, оформяйки очакванията на потребителите и тестващо оперативната готовност на онлайн магазините всеки ноември. Данните за 2024 г. подчертават не само как гръцките потребители пазаруват, […]

Zina Sili Zina Sili
Principal International Success Manager, Skroutz
Печеливши цени: 78% от скандинавските потребители вече пазаруват трансгранично
4 мин. четене

Печеливши цени: 78% от скандинавските потребители вече пазаруват трансгранично

До 78% от скандинавските клиенти са направили покупка в чужбина през изминалата година, което е с 4 процентни пункта повече от 2024 г., според PostNord E-commerce in the Nordics 2025: Autumn Report. Китай остава най-популярната дестинация с дял от 30%, като цената е ясният основен мотив – цитиран от повече от половината купувачи.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge EU