5 мин. четене

Как да се справите с актуализациите на Google Core

Актуализациите на ядрото на Google редовно трансформират алгоритмите за търсене, за да подобрят качеството и надеждността на резултатите. Тези актуализации обаче могат да повлияят на класирането на уебсайта в търсенето, засягайки видимостта на електронната търговия. Какво трябва да направите, когато сайтовете ви започнат да губят трафик от актуализациите на Google Core?

Тази статия бе преведена за вас от artificial intelligence
Как да се справите с актуализациите на Google Core
Източник: Depositphotos

Основните актуализации не са предназначени да се насочват към конкретни сайтове, а по-скоро да коригират цялата система на Google, за да отразяват новите тенденции в съдържанието и да гарантират качество на резултатите от търсенето.

Google се опита да обясни промените, използвайки аналогия с ресторанта:

„Един от начините да мислите за основна актуализация е да си представите, че сте попитали приятел за неговите препоръки за най-добрите ресторанти. Въпреки че може да имате списък с любимите си 20 ресторанта, нещата са се променили, откакто го напишете през 2019 г. Някои нови ресторанти, които не са съществували преди, са станали кандидати за вашия списък. Може да преоцените някои ресторанти и да осъзнаете, че те трябва да се придвижат по-високо в списъка ви, като се има предвид колко положителни преживявания сте имали там или защото вашият приятел предпочита заведения, подходящи за кучета. Списъкът ще се промени и ресторантите, които се движат надолу, не са непременно „лоши“; просто има други ресторанти, които сега принадлежат към вашия топ 20.“

Какво да направите, когато трафикът ви спадне

Ако забележите спад в класирането, особено след актуализация от Google, изпълнете следните стъпки:

  1. Проверете Search Console: Проверете дали спадът на трафика е свързан с актуализация на ядрото. Погледнете таблото за състояние на търсене за началната и крайната дата на актуализацията.
  2. Изчакайте една седмица след актуализацията: Преди да се потопите в проверки на данни, изчакайте поне една седмица след актуализацията. След това сравнете трафика преди и след, за да съберете подходящи данни за анализ и промени в класирането.
  3. Преглед на водещи страници и заявки: Разгледайте най-ефективните си страници и заявки, за да определите дали спадът е незначителен (напр. позиция от 2 до 4) или значителен (напр. 4 до 29). Малките капки може да не изискват незабавни действия, но по-големите предполагат необходимостта от подробен анализ.
  4. Разбивка на типа търсене: Сегментирайте ефективността по тип търсене (напр. Търсене в мрежата, Google Изображения), за да идентифицирате засегнатите области.

Справяне с големи спадове в позициите

Ако сайтът Ви претърпи значителен и постоянен спад, Google препоръчва следните стратегии:

  • Обективно преценете дали сайтът ви предоставя надеждно и полезно съдържание за потребителите. Помислете за получаване на обратна връзка от доверени лица.
  • Съсредоточете се върху най-засегнатите страници. Използвайте това, за да разберете как се сравняват с подобни страници онлайн.
  • Избягвайте бързи решения, повърхностни промени и прибързани заключения.
  • Съсредоточете се върху смислено подобряване на съдържанието , за да подобрите потребителското изживяване и уместността при търсене.
  • Премахване на съдържание в краен случай: Изтриването на неефективно съдържание трябва да бъде последна опция. Премахването на съдържание, създадено единствено за търсене, може да подобри ефективността на наистина полезни страници.

Изграждане на дългосрочна стратегия за търсене

В електронната търговия е по-добре да се съсредоточите върху устойчивото подобряване на съдържанието , отколкото да реагирате на всяка актуализация. Някои промени може да подобрят класирането в рамките на дни, но повечето корекции може да отнемат месеци, за да се отразят в резултатите от търсенето.

Ако не сте видели напредък след няколко месеца, може да се наложи да изчакате следващата актуализация на ядрото.

Не забравяйте, че търсенето в Google е динамично и класирането може да се промени дори без актуализации на алгоритъма. Като дава приоритет на качеството, фокусирано върху потребителя,вашият сайт има шанс да запази позицията си, дори когато търсенето непрекъснато се развива.

Споделяне на статия
Подобни статии
Практическо ръководство за участниците в Балканската среща на върха за електронна търговия следващата седмица
4 мин. четене

Практическо ръководство за участниците в Балканската среща на върха за електронна търговия следващата седмица

Дългоочакваната Balkan Ecommerce Summit 2025 е само след дни, която ще превърне София в център за електронна търговия на Балканския регион на 29-30 април 2025 г. в Арена София. С наближаването на събитието, това ръководство за участниците в Balkan Ecommerce Summit предоставя всичко, което трябва да знаете, за да се възползвате максимално от това първокласно […]

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU
Прочетете статия
Instagram стартира редакции: Какво предлага този нов инструмент за редактиране на видео?
4 мин. четене

Instagram стартира редакции: Какво предлага този нов инструмент за редактиране на видео?

Instagram официално представи Editits – свое собствено приложение за редактиране на видео. Той ще бъде особено оценен от създателите на съдържание и малките марки, които искат да разширят своята видео продукция. Това е пряк отговор на популярния инструмент CapCut, който попада в ByteDance. По какво се различават тези приложения и какъв потенциал имат за електронната […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Прочетете статия
Еволюция на телевизията: Промяна на навиците за гледане и последиците за марката
5 мин. четене

Еволюция на телевизията: Промяна на навиците за гледане и последиците за марката

Как хората гледат видео съдържание днес? Какво смятат за „телевизия“ и къде рекламата работи най-добре? CTV (Connected TV) все още не е в центъра на вниманието на нашата електронна търговия, но развитието в чужбина предполага, че това скоро може да се промени. Ново проучване на RTL AdAlliance предлага ясни данни и тенденции, които си струва […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Прочетете статия
Bridge Now

Последните новини точно СЕГА

10+ непрочетени

10+