
Обективна оценка на настоящата ситуация
Тази точка може да бъде разделена на 2 категории, които от една страна са диаметрално противоположни, но които обхващат всички (не)успешни играчи на онлайн пазара.
Дългосрочно пренебрегван маркетинг
Ако не сте обръщали много внимание на маркетинга през последните няколко години, или не ви се е налагало, или никога не е имало място за него, няма да можете да наваксате след няколко седмици. Дългосрочното пренебрегване на маркетинга често води до пренебрегван уебсайт, пренебрегване на брандирането и липса на визуални и комуникационни наръчници. В този момент определено ще трябва да вземете предвид по-високата цена за рестартиране, тъй като е вероятно въпросният проблем да засегне почти всички канали.
Стартиране на нов бизнес
Правилото, че можете да започнете с по-малко днес и да инвестирате повече в маркетинг по-късно, вече не важи. Може да е вярно, ако имате продукт, който е толкова уникален, че се откроява от тълпата. Но ако правите нещо, което някой друг вече прави, трябва да сте прагматични.
Винаги първо трябва да инвестирате, а след това да оптимизирате и да се опитате да разпределите маркетинговите си инвестиции по различен начин. При днешните цени на медийното пространство, дори и с оптимистични проценти на реализация в началото, все още има относително високи начални разходи, преди бизнесът да „изчерпи курса си“. Разбира се, все още съществува риск от пълен провал, който никоя реномирана агенция не може да гарантира, но маркетингът е за опитване, тестване и оптимизиране и в този момент няма да се движите без предварителна инвестиция.
Колкото по-доходоносен е вашият сегмент и колкото повече конкуренция и рекламодатели има, толкова по-висока е първоначалната инвестиция и толкова по-труден е стартът. Ако искате да отворите електронен магазин за мобилни телефони, изходната ви позиция не е лесна и комуникацията ви трябва да бъде първокласна. Идеята да продадеш нещо и след това да инвестираш за съжаление е нереалистична.

Source: Depositphotos
Изготвяне на краткосрочен план
За краткосрочен план препоръчваме да следвате правилото на Парето да вършите 80% от работата за 20% от времето и парите.
Независимо дали става въпрос за коригиране на най-основните неща в сайта ви (актуални корекции, можете да възстановите сайта на следващия етап), настройване на основно проследяване, настройване на няколко основни кампании за нещо, в което сте уверени в позицията си.
Често виждаме много широк поглед от клиенти, които, след като не са се занимавали с маркетинг от дълго време, особено в рамките на голяма организация, искат да скочат във всички маркетингови канали и възможности наведнъж.
След това тази идея влияе върху брифа до маркетинговата агенция, а също така влияе върху избора и създаването на канали. Клиентите често се изненадват, когато прогнозният медиен бюджет е многократно по-висок от максималния им бюджет.
Създайте дългосрочен план
След като сте настроили няколко кампании и сте подредили най-важните елементи, е време да разгледате дългосрочна маркетингова стратегия.
Дали става въпрос за шестмесечна или едногодишна стратегия не е важно. Това, което е важно в крайна сметка е да се придържате към маркетинговата стратегия. След това много клиенти се отклоняват от стратегията и въвеждат други видове промоции, което често е контрапродуктивно и създава объркване.
Подходящата дългосрочна стратегия трябва да включва
- Кои сме ние? Какво правим?
- Какво трябва да комуникираме в дългосрочен план?
- Какви са нашите продукти/услуги?
- Какви са нашите USP?
- На какво реагират нашите клиенти?
- Кои са нашите конкуренти?
- Кои канали можем да използваме и как?
- Кои са ключовите рекламни послания, разположения, формати?
- Какъв е нашият тон на гласа?
- Какво се опитваме да постигнем?
- Как го измерваме?
- Бюджет – медии + изпълнителен директор