4 мин. четене

Модна електронна търговия в Обединеното кралство 2024: Тенденции в растежа и абонамента на BNPL

Начинът, по който клиентите купуват и плащат за дрехите си, се променя значително на пазара на модна електронна търговия в Обединеното кралство. Според данни на InternetRetailing, индустрията преживява забележителни промени, водени от интригуващи тенденции в абонаментните услуги, предпочитанията за доставка и методите на плащане.

Тази статия бе преведена за вас от artificial intelligence
Модна електронна търговия в Обединеното кралство 2024: Тенденции в растежа и абонамента на BNPL
Източник: Depositphotos

Абонаментни услуги за мода

Въпреки че са иновативни, модните абонаментни кутии са само умерено приети; 5% от модните електронни купувачи в Обединеното кралство избират да се абонират за кутии за аксесоари, докато 8% избират кутии за дрехи и обувки. Когато Stitch Fix, значим играч от 2019 г., обяви напускането си от пазара в Обединеното кралство през 2023 г., позовавайки се на макроикономически натиск, това привлече вниманието към трудностите на пазара.

Абонаментите, които се фокусират върху доставката, обаче са по-успешни; 26,7% от купувачите на мода имат годишни абонаменти за подобрени услуги за доставка. Тъй като очакванията на потребителите за удобно пазаруване нарастват, тези абонати се възползват предимно от безплатна доставка (83,6%) и опции за ускорена доставка (68,4%).

Еволюцията на методите на плащане в модната електронна търговия

Предпочитанията за плащания показват както последователност, така и промяна. Тъй като 92% от потребителите използват дебитни или кредитни карти, традиционните методи на плащане все още са популярни, но дигиталните алтернативи стават все по-популярни. 61% от купувачите на мода използват услуги за плащане на трети страни като PayPal, а 36% от потребителите вече използват мобилни плащания, чиято популярност е удвоена.

fashion uk - payment methods

Source: Internetretailing

Възходът на услугите „Купи сега, плати по-късно“

Една особено интригуваща тенденция се наблюдава в индустрията „купи сега, плати по-късно“ (BNPL). Въпреки че използването леко е намаляло от 25% на 23%, пазарът е нараснал значително, като се е увеличил четири пъти от 2020 г. насам.

Според прогнозите той ще надхвърли 16,7 милиарда паунда, изразходвани през 2023 г. чрез BNPL услуги, достигайки 30 милиарда паунда тази година.

Въпреки че се придържат към етичните стандарти за кредитиране, големите модни търговци на дребно възприеха опциите за BNPL. Например, клиентите могат да разделят плащанията на няколко вноски с гъвкавите планове за плащане на Shein чрез Klarna и Clearpay.

Подобно на това, ASOS предлага редица планове за разсрочено плащане, но техните страници за плащане показват на видно място предупреждения относно отговорното харчене.

Променящият се пейзаж на плащанията е отражение на по-широки промени в поведението на потребителите и финансовите предпочитания, въпреки че търговците на дребно подчертават стойността на внимателното харчене, когато използват опции за забавени плащания.

Споделяне на статия
Подобни статии
Защо M&S избра TikTok Shop и Zalando за растеж
3 мин. четене

Защо M&S избра TikTok Shop и Zalando за растеж

Британският гигант за търговия на дребно Marks & Spencer значително променя стратегията си за онлайн продажби. Според доклад на ChannelX, компанията е подписала сделка със Zalando за извършване на цялата логистика в континентална Европа и едновременно с това навлиза в TikTok Shop, където един продукт за красота се продава всяка секунда в Обединеното кралство.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge EU
TikTok Shop блокира 70 милиона продукта за шест месеца
3 мин. четене

TikTok Shop блокира 70 милиона продукта за шест месеца

TikTok Shop публикува цифри, показващи мащаба на борбата с измамите в онлайн търговията. Платформата отхвърли над 70 милиона продукта, преди да бъде листната през първите шест месеца на 2025 г. – това е с 40% повече от предходното полугодие. На всичкото отгоре те са отказали 1,4 милиона заявления за регистрация на продавачи.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge EU
Може ли връщането на депозити да работи за козметика? Кауфланд тества идеята
3 мин. четене

Може ли връщането на депозити да работи за козметика? Кауфланд тества идеята

Германският търговец на дребно стартира пилотен проект, който може да промени играта на опаковките. Клиентите на Kaufland в Мюнхен сега връщат празни опаковки за козметика по същия начин, по който биха върнали бутилка кока-кола – за 29 цента всяка в депозитната машина. Подробностите идват от прессъобщението на Kaufland , публикувано в техния корпоративен нюзрум.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge EU