Абонаментни услуги за мода
Въпреки че са иновативни, модните абонаментни кутии са само умерено приети; 5% от модните електронни купувачи в Обединеното кралство избират да се абонират за кутии за аксесоари, докато 8% избират кутии за дрехи и обувки. Когато Stitch Fix, значим играч от 2019 г., обяви напускането си от пазара в Обединеното кралство през 2023 г., позовавайки се на макроикономически натиск, това привлече вниманието към трудностите на пазара.
Абонаментите, които се фокусират върху доставката, обаче са по-успешни; 26,7% от купувачите на мода имат годишни абонаменти за подобрени услуги за доставка. Тъй като очакванията на потребителите за удобно пазаруване нарастват, тези абонати се възползват предимно от безплатна доставка (83,6%) и опции за ускорена доставка (68,4%).
Еволюцията на методите на плащане в модната електронна търговия
Предпочитанията за плащания показват както последователност, така и промяна. Тъй като 92% от потребителите използват дебитни или кредитни карти, традиционните методи на плащане все още са популярни, но дигиталните алтернативи стават все по-популярни. 61% от купувачите на мода използват услуги за плащане на трети страни като PayPal, а 36% от потребителите вече използват мобилни плащания, чиято популярност е удвоена.
Възходът на услугите „Купи сега, плати по-късно“
Една особено интригуваща тенденция се наблюдава в индустрията „купи сега, плати по-късно“ (BNPL). Въпреки че използването леко е намаляло от 25% на 23%, пазарът е нараснал значително, като се е увеличил четири пъти от 2020 г. насам.
Според прогнозите той ще надхвърли 16,7 милиарда паунда, изразходвани през 2023 г. чрез BNPL услуги, достигайки 30 милиарда паунда тази година.
Въпреки че се придържат към етичните стандарти за кредитиране, големите модни търговци на дребно възприеха опциите за BNPL. Например, клиентите могат да разделят плащанията на няколко вноски с гъвкавите планове за плащане на Shein чрез Klarna и Clearpay.
Подобно на това, ASOS предлага редица планове за разсрочено плащане, но техните страници за плащане показват на видно място предупреждения относно отговорното харчене.
Променящият се пейзаж на плащанията е отражение на по-широки промени в поведението на потребителите и финансовите предпочитания, въпреки че търговците на дребно подчертават стойността на внимателното харчене, когато използват опции за забавени плащания.