3 мин. четене

Основни констатации от проучването на европейския пазар

Европейският пазар на електронна търговия е динамично и бързо развиващо се пространство. За да изпреварят конкуренцията, фирмите трябва да разберат ключовите тенденции, прозрения и възможности, оформящи този пейзаж.

Тази статия бе преведена за вас от artificial intelligence
Основни констатации от проучването на европейския пазар
Източник: Depositphotos

Отключете силата на пазарите

Пазарите се превърнаха в определяща характеристика на съвременната електронна търговия в Европа. С 62% от 100-те най-големи онлайн търговци на дребно, работещи на пазари, тези платформи привличат 85% от уеб трафика в Източна Европа.

Source: Ecommercegermany.com

Регионални различия

Западна Европа е зрял пазар с високо разпространение на пазари, докато Южна и Централна Европа имат по-бавни нива на приемане поради културните предпочитания за физическа търговия на дребно и пазаруване, водено от марката.

Възходът на чистите пазари

AliExpress се откроява със значителен оборот от 119,4 милиарда евро през 2022 г., докато Allegro е мощна компания в Полша и Източна Европа със 135 000 търговци и 22 милиона месечни посещения.

Смесени пазари и пазари за търговци на дребно

Смесените пазари и пазарите на дребно предлагат уникална комбинация от традиционна динамика на търговията на дребно и пазара. Amazon е много мощен в тази категория със своя широк набор от продукти и интеграция с над 10 милиона продавачи. Но какво да кажем за други смесени пазари и търговци на дребно като Boots, B&Q, Carrefour и Zalando? Можете да научите повече в доклада на ChannelX.

Source: Ecommercegermany.com

Технологии и стратегически партньорства

За да успеят в това конкурентно пространство, предприятията трябва да използват авангардни технологии и да формират стратегически партньорства. Усъвършенстваните платформи за анализ могат да помогнат за дешифриране на потребителски данни, персонализиране на преживяванията, прогнозиране на тенденции и осигуряване на безпроблемни транзакции.

Бъдещи тенденции и предизвикателства

Според доклада европейските пазари могат да преминат към нишови и вертикални пазари, привличайки специализирани продукти и услуги. Препоръките, задвижвани от AI, ще играят важна роля за подобряване на изживяването на клиентите в цифровите платформи. За европейските търговци на дребно, които се конкурират с неевропейски гиганти като Amazon и eBay, това означава адаптиране към новите технологии и бизнес модели, за да останат конкурентоспособни.

Въпреки това има възможности за европейските търговци на дребно да се разграничат, като използват своите уникални културни перспективи, местни познания и силна разпознаваемост на марката, за да създадат отличителни предложения, които се харесват на местните потребители. Като се съсредоточат върху тези силни страни и формират стратегически партньорства с допълващи се предприятия, европейските търговци на дребно могат да процъфтяват в условията на конкуренция.

Най-новото от категорията Маркетинг за електронна търговия
Споделяне на статия
Подобни статии
Четирима тийнейджъри са арестувани за кибератаки, струващи M&S 300 милиона паунда
3 мин. четене

Четирима тийнейджъри са арестувани за кибератаки, струващи M&S 300 милиона паунда

Полицията арестува четирима души на възраст между 17 и 20 години във връзка с опустошителни кибератаки, които поставиха на колене големите британски търговци на дребно. Заподозрените са изправени пред обвинения, включително изнудване, пране на пари и участие в организирана престъпност.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Freelance I Digital Marketing Specialist, Ecommerce Bridge EU
Новият германски закон ви позволява да анулирате онлайн поръчки с едно кликване
4 мин. четене

Новият германски закон ви позволява да анулирате онлайн поръчки с едно кликване

От юни 2026 г. всеки онлайн търговец на дребно в Германия трябва да включи виден бутон „Анулиране на договор“, който работи само с едно щракване. Германското министерство на правосъдието го нарича защита на потребителите, но фирмите за електронна търговия го наричат ненужна бюрокрация.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Freelance I Digital Marketing Specialist, Ecommerce Bridge EU
Продажбите на хранителни стоки в TikTok скочиха със 120% тази година
4 мин. четене

Продажбите на хранителни стоки в TikTok скочиха със 120% тази година

Напоследък в TikTok се случва нещо диво. Lidl, германският супермаркет с намаления, пуска ограничени продукти в TikTok Shop и те се разпродават по-бързо от всякога. Техните шоколадови блокчета в Дубай – онези, пълни от шам фъстък, по които всички са обсебени – продаваха 72 блокчета всяка секунда и свършваха наличностите за 90 минути. На редовни […]

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Freelance I Digital Marketing Specialist, Ecommerce Bridge EU