3 мин. четене

Основни констатации от проучването на европейския пазар

Европейският пазар на електронна търговия е динамично и бързо развиващо се пространство. За да изпреварят конкуренцията, фирмите трябва да разберат ключовите тенденции, прозрения и възможности, оформящи този пейзаж.

Тази статия бе преведена за вас от artificial intelligence
Основни констатации от проучването на европейския пазар
Източник: Depositphotos

Отключете силата на пазарите

Пазарите се превърнаха в определяща характеристика на съвременната електронна търговия в Европа. С 62% от 100-те най-големи онлайн търговци на дребно, работещи на пазари, тези платформи привличат 85% от уеб трафика в Източна Европа.

Source: Ecommercegermany.com

Регионални различия

Западна Европа е зрял пазар с високо разпространение на пазари, докато Южна и Централна Европа имат по-бавни нива на приемане поради културните предпочитания за физическа търговия на дребно и пазаруване, водено от марката.

Възходът на чистите пазари

AliExpress се откроява със значителен оборот от 119,4 милиарда евро през 2022 г., докато Allegro е мощна компания в Полша и Източна Европа със 135 000 търговци и 22 милиона месечни посещения.

Смесени пазари и пазари за търговци на дребно

Смесените пазари и пазарите на дребно предлагат уникална комбинация от традиционна динамика на търговията на дребно и пазара. Amazon е много мощен в тази категория със своя широк набор от продукти и интеграция с над 10 милиона продавачи. Но какво да кажем за други смесени пазари и търговци на дребно като Boots, B&Q, Carrefour и Zalando? Можете да научите повече в доклада на ChannelX.

Source: Ecommercegermany.com

Технологии и стратегически партньорства

За да успеят в това конкурентно пространство, предприятията трябва да използват авангардни технологии и да формират стратегически партньорства. Усъвършенстваните платформи за анализ могат да помогнат за дешифриране на потребителски данни, персонализиране на преживяванията, прогнозиране на тенденции и осигуряване на безпроблемни транзакции.

Бъдещи тенденции и предизвикателства

Според доклада европейските пазари могат да преминат към нишови и вертикални пазари, привличайки специализирани продукти и услуги. Препоръките, задвижвани от AI, ще играят важна роля за подобряване на изживяването на клиентите в цифровите платформи. За европейските търговци на дребно, които се конкурират с неевропейски гиганти като Amazon и eBay, това означава адаптиране към новите технологии и бизнес модели, за да останат конкурентоспособни.

Въпреки това има възможности за европейските търговци на дребно да се разграничат, като използват своите уникални културни перспективи, местни познания и силна разпознаваемост на марката, за да създадат отличителни предложения, които се харесват на местните потребители. Като се съсредоточат върху тези силни страни и формират стратегически партньорства с допълващи се предприятия, европейските търговци на дребно могат да процъфтяват в условията на конкуренция.

Най-новото от категорията Маркетинг за електронна търговия
Споделяне на статия
Подобни статии
Meta AI се разпространява в Европа
4 мин. четене

Meta AI се разпространява в Европа

Технологичният гигант Meta разкри тази седмица, че неговият инструмент за разговорен AI ще бъде внедрен в 41 европейски държави, включително тези в Европейския съюз, както и в 21 отвъдморски територии – отбелязвайки най-голямото им глобално разширяване на Meta AI до момента.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU
Прочетете статия
Балканска среща на върха за електронна търговия: Световни лидери се събират в София, април 2025 г.
4 мин. четене

Балканска среща на върха за електронна търговия: Световни лидери се събират в София, април 2025 г.

Balkan Ecommerce Summit 2025, едно от водещите събития за дигитална търговия в региона, ще превърне София в център за електронна търговия за целия балкански регион на 29-30 април 2025 г. в Арена София. Това забележително събитие ще събере над 4,000 участници от повече от 20 държави, включително Съединените щати и Индия.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU
Прочетете статия
Meta официално заменя проверката на фактите със система за бележки на общността
5 мин. четене

Meta официално заменя проверката на фактите със система за бележки на общността

От тази седмица Meta фундаментално променя начина, по който се проверява информацията във Facebook, Instagram и Threads. Вместо да си сътрудничат с независими проверители на факти, те въвеждат Community Notes, механизъм, базиран на краудсорсинг. Тази промяна е противоречива, но Meta я представя като начин за намаляване на пристрастията. За марките това означава нова реалност – […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Прочетете статия
Bridge Now

Последните новини точно СЕГА

10+ непрочетени

10+