5 мин. четене

Поведение при търсене в TikTok: Защо потребителите изоставят традиционните търсачки

Последните данни от Ipsos разкриват, че клиентите вече използват видео платформи като TikTok , за да намерят идеи за своите покупки. Установено е, че 3 от 4 купувачи в TikTok смятат тази платформа за най-подходяща за откриване на нови марки и продукти. Това изследване има за цел да установи, че традиционните търсачки вече не са основното средство, чрез което потребителите откриват марки и продукти.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU
Тази статия бе преведена за вас от artificial intelligence
Поведение при търсене в TikTok: Защо потребителите изоставят традиционните търсачки
Източник: Depositphotos

„Голямата промяна е отдалечаването от традиционните търсачки като точка на откриване към нещо по-ангажиращо, като TikTok. TikTok се превръща в точка на откритие“, коментира вицепрезидент по електронна търговия от модната индустрия.

Докато други платформи използват социалната графика , за да свържат потребителите с марки, TikTok използва графика на интересите , за да помогне на потребителите да се свържат с марки. Алгоритъмът използва потребителски интереси и взаимодействия за сортиране на съдържание вместо социални връзки. За една марка това е възможност да достигне до нова аудитория. Данните показват, че 68% от потребителите са съгласни, че страницата на TikTok For You предлага специално персонализирано съдържание, подобряващо откриването на продукти.

TikTok data

Source: ipsos.com

Органичното откриване в TikTok засенчва традиционните търсачки

Потребителите на TikTok не просто откриват съдържанието по случаен начин, а всъщност използват функциите за търсене на платформата, за да търсят конкретно съдържание. Използвайки функцията за търсене и раздела Магазин, потребителите могат да намерят по-истински и подходящи резултати.

Според данните 2 от 3 открития в TikTok са направени умишлено, което означава, че мрежата е не само инструмент за забавление на хората, но и за информирането им за потенциални покупки.

Развиващото се поведение на потребителите при търсене в TikTok

Изследванията идентифицират няколко ключови тенденции в поведението при търсене в TikTok:

  • Повече от половината от анкетираните сега използват видео и социални медийни платформи за търсене на продукти, вместо да използват търсачки
  • Почти 3 от 5 потребители използват търсене в TikTok
  • Около 1 на всеки 4 потребители търси нещо в рамките на 30 секунди след отваряне на приложението

Важно е да се спомене, че купувачите на TikTok често се връщат в платформата, след като направят покупката.

  • 2 от 5 потребители на TikTok признават, че са се върнали в приложението, за да оставят обратна връзка за марката или продукта
  • Повече от една трета от потребителите на TikTok се връщат, за да видят как другите използват продукта

Тези констатации показват, че TikTok е не само инструмент за откриване , но и място, където хората могат да споделят своя опит.

TikTok Search Behavior: Why Consumers Abandon Traditional Search Engines

Source: Ipsos

TikTok е по-добър от конкурентните канали, като помага на клиентите да вземат решения за покупка

TikTok превъзхожда своите конкуренти в основните медийни и платформи за електронна търговия по отношение на показателите за разглеждане на покупката. Потребители на TikTok:

  • Искате да купите нещо ново и искате да опитате нещо различно
  • Гледайте видео ревюта или уроци с инструкции за използване, преди да направите покупка
  • Вижте коментарите , за да видите какво имат да кажат другите хора или да задават въпроси за нещо, което се интересуват да купят

Поведение при търсене в TikTok: #TikTokMadeMeBuyIt ера

Проучването установи, че почти 1 на всеки 2 купувачи в TikTok открива или научава за нова марка в платформата чрез реклами или съдържание за пазаруване. Този брой е много по-висок от този на други платформи за електронна търговия и медии.

Не е изненадващо, че тенденцията на #TikTokMadeMeBuyIt завладя света на електронната търговия, когато беше стартирана от потребителите през 2020 г.

Персонализирано изживяване за всеки тип купувач

TikTok е гигант, когато става въпрос за предоставяне на персонализирана препоръка за съдържание за купувачите:

  • 73% от купувачите в TikTok са съгласни, че платформата предоставя препоръки за продукти въз основа на техните интереси
  • 68% от купувачите в TikTok са съгласни, че TikTok опростява откриването на повече марки, продукти или услуги, които харесват

Тази способност за улесняване на откриването е не само присъща на TikTok, но и следствие от неговия ориентиран към общността подход, при който потребителите стават както потребители, така и промоутъри на продукти, препоръчвайки ги с ентусиазъм и доверие.

Споделяне на статия
Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU

I lead Ecommerce Bridge magazine for Europe, overseeing our content strategy and European language editions.

Подобни статии
WhatsApp обединява маркетинга във Facebook и Instagram
5 мин. четене

WhatsApp обединява маркетинга във Facebook и Instagram

WhatsApp обяви големи бизнес актуализации на своята конференция в Маями, които интегрират маркетинговия мениджмънт в WhatsApp, Facebook и Instagram. Компаниите вече могат да обработват кампании и за трите платформи чрез едно табло за управление на Ads Manager.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU
Поколението Z е по-отворено към инфлуенсъри с изкуствен интелект, но се интересува по-малко от автентичността
6 мин. четене

Поколението Z е по-отворено към инфлуенсъри с изкуствен интелект, но се интересува по-малко от автентичността

Нещо голямо се случва в инфлуенсър маркетинга. Докато марките експериментират с личности, генерирани от AI, повечето хора все още не им се доверяват. Обратът? Автентичността може да не е толкова важна, колкото всички си мислят.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU
Reddit стартира качествен рейтинг за рекламни кампании
3 мин. четене

Reddit стартира качествен рейтинг за рекламни кампании

Reddit току-що пусна нещо, което всеки рекламодател ще разпознае – система за оценка на качеството на рекламите, точно като тази на Google. Новият резултат за оптимизация оценява настройката на вашия акаунт и ви казва точно къде да подобрите, което прави рекламата в Reddit по-малко игра на отгатване.

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge