
„Голямата промяна е отдалечаването от традиционните търсачки като точка на откриване към нещо по-ангажиращо, като TikTok. TikTok се превръща в точка на откритие“, коментира вицепрезидент по електронна търговия от модната индустрия.
Докато други платформи използват социалната графика , за да свържат потребителите с марки, TikTok използва графика на интересите , за да помогне на потребителите да се свържат с марки. Алгоритъмът използва потребителски интереси и взаимодействия за сортиране на съдържание вместо социални връзки. За една марка това е възможност да достигне до нова аудитория. Данните показват, че 68% от потребителите са съгласни, че страницата на TikTok For You предлага специално персонализирано съдържание, подобряващо откриването на продукти.

Source: ipsos.com
Органичното откриване в TikTok засенчва традиционните търсачки
Потребителите на TikTok не просто откриват съдържанието по случаен начин, а всъщност използват функциите за търсене на платформата, за да търсят конкретно съдържание. Използвайки функцията за търсене и раздела Магазин, потребителите могат да намерят по-истински и подходящи резултати.
Според данните 2 от 3 открития в TikTok са направени умишлено, което означава, че мрежата е не само инструмент за забавление на хората, но и за информирането им за потенциални покупки.
Развиващото се поведение на потребителите при търсене в TikTok
Изследванията идентифицират няколко ключови тенденции в поведението при търсене в TikTok:
- Повече от половината от анкетираните сега използват видео и социални медийни платформи за търсене на продукти, вместо да използват търсачки
- Почти 3 от 5 потребители използват търсене в TikTok
- Около 1 на всеки 4 потребители търси нещо в рамките на 30 секунди след отваряне на приложението
Важно е да се спомене, че купувачите на TikTok често се връщат в платформата, след като направят покупката.
- 2 от 5 потребители на TikTok признават, че са се върнали в приложението, за да оставят обратна връзка за марката или продукта
- Повече от една трета от потребителите на TikTok се връщат, за да видят как другите използват продукта
Тези констатации показват, че TikTok е не само инструмент за откриване , но и място, където хората могат да споделят своя опит.

Source: Ipsos
TikTok е по-добър от конкурентните канали, като помага на клиентите да вземат решения за покупка
TikTok превъзхожда своите конкуренти в основните медийни и платформи за електронна търговия по отношение на показателите за разглеждане на покупката. Потребители на TikTok:
- Искате да купите нещо ново и искате да опитате нещо различно
- Гледайте видео ревюта или уроци с инструкции за използване, преди да направите покупка
- Вижте коментарите , за да видите какво имат да кажат другите хора или да задават въпроси за нещо, което се интересуват да купят
Поведение при търсене в TikTok: #TikTokMadeMeBuyIt ера
Проучването установи, че почти 1 на всеки 2 купувачи в TikTok открива или научава за нова марка в платформата чрез реклами или съдържание за пазаруване. Този брой е много по-висок от този на други платформи за електронна търговия и медии.
Не е изненадващо, че тенденцията на #TikTokMadeMeBuyIt завладя света на електронната търговия, когато беше стартирана от потребителите през 2020 г.
Персонализирано изживяване за всеки тип купувач
TikTok е гигант, когато става въпрос за предоставяне на персонализирана препоръка за съдържание за купувачите:
- 73% от купувачите в TikTok са съгласни, че платформата предоставя препоръки за продукти въз основа на техните интереси
- 68% от купувачите в TikTok са съгласни, че TikTok опростява откриването на повече марки, продукти или услуги, които харесват
Тази способност за улесняване на откриването е не само присъща на TikTok, но и следствие от неговия ориентиран към общността подход, при който потребителите стават както потребители, така и промоутъри на продукти, препоръчвайки ги с ентусиазъм и доверие.