5 мин. четене

Поведение при търсене в TikTok: Защо потребителите изоставят традиционните търсачки

Последните данни от Ipsos разкриват, че клиентите вече използват видео платформи като TikTok , за да намерят идеи за своите покупки. Установено е, че 3 от 4 купувачи в TikTok смятат тази платформа за най-подходяща за откриване на нови марки и продукти. Това изследване има за цел да установи, че традиционните търсачки вече не са основното средство, чрез което потребителите откриват марки и продукти.

Katarína Šimčíková
Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU
Тази статия бе преведена за вас от artificial intelligence
Поведение при търсене в TikTok: Защо потребителите изоставят традиционните търсачки
Източник: Depositphotos

„Голямата промяна е отдалечаването от традиционните търсачки като точка на откриване към нещо по-ангажиращо, като TikTok. TikTok се превръща в точка на откритие“, коментира вицепрезидент по електронна търговия от модната индустрия.

Докато други платформи използват социалната графика , за да свържат потребителите с марки, TikTok използва графика на интересите , за да помогне на потребителите да се свържат с марки. Алгоритъмът използва потребителски интереси и взаимодействия за сортиране на съдържание вместо социални връзки. За една марка това е възможност да достигне до нова аудитория. Данните показват, че 68% от потребителите са съгласни, че страницата на TikTok For You предлага специално персонализирано съдържание, подобряващо откриването на продукти.

TikTok data

Source: ipsos.com

Органичното откриване в TikTok засенчва традиционните търсачки

Потребителите на TikTok не просто откриват съдържанието по случаен начин, а всъщност използват функциите за търсене на платформата, за да търсят конкретно съдържание. Използвайки функцията за търсене и раздела Магазин, потребителите могат да намерят по-истински и подходящи резултати.

Според данните 2 от 3 открития в TikTok са направени умишлено, което означава, че мрежата е не само инструмент за забавление на хората, но и за информирането им за потенциални покупки.

Развиващото се поведение на потребителите при търсене в TikTok

Изследванията идентифицират няколко ключови тенденции в поведението при търсене в TikTok:

  • Повече от половината от анкетираните сега използват видео и социални медийни платформи за търсене на продукти, вместо да използват търсачки
  • Почти 3 от 5 потребители използват търсене в TikTok
  • Около 1 на всеки 4 потребители търси нещо в рамките на 30 секунди след отваряне на приложението

Важно е да се спомене, че купувачите на TikTok често се връщат в платформата, след като направят покупката.

  • 2 от 5 потребители на TikTok признават, че са се върнали в приложението, за да оставят обратна връзка за марката или продукта
  • Повече от една трета от потребителите на TikTok се връщат, за да видят как другите използват продукта

Тези констатации показват, че TikTok е не само инструмент за откриване , но и място, където хората могат да споделят своя опит.

TikTok Search Behavior: Why Consumers Abandon Traditional Search Engines

Source: Ipsos

TikTok е по-добър от конкурентните канали, като помага на клиентите да вземат решения за покупка

TikTok превъзхожда своите конкуренти в основните медийни и платформи за електронна търговия по отношение на показателите за разглеждане на покупката. Потребители на TikTok:

  • Искате да купите нещо ново и искате да опитате нещо различно
  • Гледайте видео ревюта или уроци с инструкции за използване, преди да направите покупка
  • Вижте коментарите , за да видите какво имат да кажат другите хора или да задават въпроси за нещо, което се интересуват да купят

Поведение при търсене в TikTok: #TikTokMadeMeBuyIt ера

Проучването установи, че почти 1 на всеки 2 купувачи в TikTok открива или научава за нова марка в платформата чрез реклами или съдържание за пазаруване. Този брой е много по-висок от този на други платформи за електронна търговия и медии.

Не е изненадващо, че тенденцията на #TikTokMadeMeBuyIt завладя света на електронната търговия, когато беше стартирана от потребителите през 2020 г.

Персонализирано изживяване за всеки тип купувач

TikTok е гигант, когато става въпрос за предоставяне на персонализирана препоръка за съдържание за купувачите:

  • 73% от купувачите в TikTok са съгласни, че платформата предоставя препоръки за продукти въз основа на техните интереси
  • 68% от купувачите в TikTok са съгласни, че TikTok опростява откриването на повече марки, продукти или услуги, които харесват

Тази способност за улесняване на откриването е не само присъща на TikTok, но и следствие от неговия ориентиран към общността подход, при който потребителите стават както потребители, така и промоутъри на продукти, препоръчвайки ги с ентусиазъм и доверие.

Споделяне на статия
Katarína Šimčíková
Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU

I lead Ecommerce Bridge magazine for Europe, overseeing our content strategy and European language editions.

Подобни статии
Meta AI се разпространява в Европа
4 мин. четене

Meta AI се разпространява в Европа

Технологичният гигант Meta разкри тази седмица, че неговият инструмент за разговорен AI ще бъде внедрен в 41 европейски държави, включително тези в Европейския съюз, както и в 21 отвъдморски територии – отбелязвайки най-голямото им глобално разширяване на Meta AI до момента.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU
Прочетете статия
Балканска среща на върха за електронна търговия: Световни лидери се събират в София, април 2025 г.
4 мин. четене

Балканска среща на върха за електронна търговия: Световни лидери се събират в София, април 2025 г.

Balkan Ecommerce Summit 2025, едно от водещите събития за дигитална търговия в региона, ще превърне София в център за електронна търговия за целия балкански регион на 29-30 април 2025 г. в Арена София. Това забележително събитие ще събере над 4,000 участници от повече от 20 държави, включително Съединените щати и Индия.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU
Прочетете статия
Meta официално заменя проверката на фактите със система за бележки на общността
5 мин. четене

Meta официално заменя проверката на фактите със система за бележки на общността

От тази седмица Meta фундаментално променя начина, по който се проверява информацията във Facebook, Instagram и Threads. Вместо да си сътрудничат с независими проверители на факти, те въвеждат Community Notes, механизъм, базиран на краудсорсинг. Тази промяна е противоречива, но Meta я представя като начин за намаляване на пристрастията. За марките това означава нова реалност – […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Прочетете статия
Bridge Now

Последните новини точно СЕГА

10+ непрочетени

10+