
Какво наистина движи потребителите?
Важно е да се отбележи, че качеството на продукта е посочено като най-важен фактор от 73% от анкетираните. Вторият най-важен фактор е ценовата устойчивост, която заявиха 70% от участниците.
Проучването заключава, че „Потребителите търсят съотношение цена-качество„.
Други фактори, които влияят върху решенията на потребителите, са положителните онлайн отзиви (33%) и добрата репутация на марката (28%). В съвременния свят е доста интригуващо, че 11% от анкетираните смятат доброто присъствие в социалните медии за важно. Докато 7% подчертаха креативността в маркетинга.
Предпочитанията са доста различни в зависимост от индустрията. Докато 88% от хората в медиите и развлеченията подчертават достъпните цени. Тази цифра е 84% в търговията на дребно; Не е изненадващо, че в науката и фармацевтиката 90% от анкетираните подчертават качеството на продуктите.
Наблюдават се различни предпочитания въз основа на демографските данни. Ценовата чувствителност е проблем за 73% от жените в сравнение с 66% от мъжете. Силното присъствие в социалните медии е най-важно за възрастовата група 25-34 години (22%). Значението му обаче намалява с увеличаване на възрастта; само 3% от възрастовата категория 55-64 години го споменават.

Source: Adobe
Какво държи клиентите далеч?
Почти всички участници в проучването посочиха, че лошото качество на продукта е причина номер едно, която би ги накарала да избегнат покупка. Липсата на добро обслужване на клиентите въздържа 66% от анкетираните; Почти половината от тях са отблъснати от липсата на отстъпки и програми за лоялност. За 32% това е проблем с ограничената разпознаваемост на марката.
Маркетингови техники, които не са ефективни
Повече от половината от анкетираните бяха отблъснати от претоварването с имейли и насочени известия. Други 41% не се интересуват от това да бъдат таргетирани чрез натрапчива реклама, докато 39% се дразнят от реклама, която има подвеждащи послания.
Същият процент от участниците (39%) са открили проблеми с маркетинговата стратегия, която използва инфлуенсъри и известни личности. Други 33% от анкетираните са раздразнени от липсата на прозрачност в ценообразуването, а 25% са отблъснати от лошото обслужване на клиентите на компанията след маркетинговите кампании.
В сектора на търговията на дребно прекомерните насочени известия се считат за най-малко вдъхновяващи (55%), докато 39% също откриват проблеми с подвеждащата реклама. Проблемът с насочените известия се наблюдава и в сегментите на благотворителността и продажбите, където е подчертан съответно от 70% и 75% от анкетираните.

Source: Adobe
Предложения за действие: Препоръки за електронна търговия
1. Реклама: Комуникацията трябва да бъде съобразена с потребителя
Тъй като раздразнението от натрапчиви реклами и постоянни известия е важен фактор за недоволство, време е да промените маркетинговия си подход. От съществено значение е да се поддържа осведомеността за марката, но също толкова важно е да се съсредоточите върху удоволствието на клиентите.
Поради факта, че клиентите в момента са изложени на много реклами, може би си струва да опитате нещо ново.
27% от анкетираните заявяват, че се интересуват от физически магазини и изскачащи събития.
2. Социални медии: Силата на инструмента
Използването на подходящо и реално съдържание в платформите на социалните медии помага за повишаване на осведомеността за марката и създаване на общност. От отзиви на клиенти до кадри зад кулисите – това е мястото, където социалните медии могат да ви помогнат да се ангажирате с вашите потребители.
Общо 22% от участниците в проучването заявиха, че откриват нови марки чрез Instagram, Facebook и TikTok. От решаващо значение е да осигурите ефективно обслужване на клиентите с бързи отговори във всички платформи, за да бъдете успешни.
Що се отнася до избегнатите маркетингови функции, възможно е да се премахнат прекомерните известия и да се съсредоточите върху висококачествените продукти и добрата цена.
Вашият сайт за електронна търговия без съмнение ще подобри удовлетвореността на клиентите по време на онлайн пазаруването.