4 мин. четене

Скритата заплаха на електронната търговия: 44% от възвръщаемостта никога не се препродава

Въпросът за връщането на продукти се обсъжда от известно време. След публикуването на проучване от региона DACH можем да очакваме темата да изплува отново. Залогът са две ценни стоки: екологията и парите.

Тази статия бе преведена за вас от artificial intelligence
Скритата заплаха на електронната търговия: 44% от възвръщаемостта никога не се препродава
Източник: Depositphotos

В момента почти всички продуктови категории се поръчват онлайн, а глобалният пазар на електронна търговия се очаква да достигне 10 трилиона долара до 2030 г. Въпреки че се предполага, че онлайн пазаруването има по-нисък въглероден отпечатък в сравнение с традиционната търговия на дребно, това важи само ако стоките не бъдат върнати. Въздействието върху околната среда се променя драстично, когато артикулите се изпращат обратно, както съобщава Die Presse.

Връщането е значително предизвикателство за сектора на електронната търговия, особено по отношение на въздействието върху околната среда, подчертава международен изследователски екип от университета „Бен-Гурион“ в Негев.

Връщането на стоки е често срещана част от онлайн пазаруването, като средният процент на връщане достига 20-30%, много по-висок, отколкото във физическите магазини (10%). Проблемът е особено сериозен при дрехите, които се връщат, защото не пасват или не отговарят на очакванията.

Проучването посочва, че много потребители не знаят, че върнатите артикули не се връщат автоматично в продажба. Вместо това тези продукти преминават през строг процес на сортиране, проверка и често почистване, ремонт и преопаковане. Разходите, свързани с този процес, понякога могат да надхвърлят продажната стойност на продукта.

В резултат на това много върнати продукти се продават с отстъпка, изхвърлят се или дори се унищожават, без изобщо да се използват.

Изследователите определиха количествено този проблем, като използваха обширна база данни от 630 000 върнати дрехи в ЕС през 2021 г. Те установиха, че при настоящите практики за управление на връщането 44% от върнатите стоки никога не достигат до втори клиент. От тях половината се рециклират, една четвърт се озовават на сметища, седмата се изгаря, а останалите се губят някъде по пътя.

Екологичните последици от тези неизползвани изхвърлени изделия са значителни, тъй като консумираните ресурси и парниковите газове, отделяни по време на тяхното производство, се губят. Изчислено е, че емисиите, свързани с управлението на връщането , са от 4 до 16 пъти по-ниски от тези от производството на тези продукти. Изследователите предполагат, че по-ефективните процеси за управление на връщанията могат да намалят наполовина отпадъците от върнати стоки.

Какво могат да направят електронните магазини, за да намалят обема на върнатите стоки? Подобряването на управлението на връщанията и повишаването на осведомеността за въздействието върху околната среда изглежда са решения. Чрез приемането на по-ефективни процеси индустрията може да намали екологичния си отпечатък и да се справи с един от значителните скрити разходи на онлайн пазаруването.

Споделяне на статия
Подобни статии
WhatsApp обединява маркетинга във Facebook и Instagram
5 мин. четене

WhatsApp обединява маркетинга във Facebook и Instagram

WhatsApp обяви големи бизнес актуализации на своята конференция в Маями, които интегрират маркетинговия мениджмънт в WhatsApp, Facebook и Instagram. Компаниите вече могат да обработват кампании и за трите платформи чрез едно табло за управление на Ads Manager.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU
Поколението Z е по-отворено към инфлуенсъри с изкуствен интелект, но се интересува по-малко от автентичността
6 мин. четене

Поколението Z е по-отворено към инфлуенсъри с изкуствен интелект, но се интересува по-малко от автентичността

Нещо голямо се случва в инфлуенсър маркетинга. Докато марките експериментират с личности, генерирани от AI, повечето хора все още не им се доверяват. Обратът? Автентичността може да не е толкова важна, колкото всички си мислят.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU
Reddit стартира качествен рейтинг за рекламни кампании
3 мин. четене

Reddit стартира качествен рейтинг за рекламни кампании

Reddit току-що пусна нещо, което всеки рекламодател ще разпознае – система за оценка на качеството на рекламите, точно като тази на Google. Новият резултат за оптимизация оценява настройката на вашия акаунт и ви казва точно къде да подобрите, което прави рекламата в Reddit по-малко игра на отгатване.

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge