6 мин. четене

AI и репутация на марката: Как изкуственият интелект променя медийното доверие

С възхода на изкуствения интелект и експлозията на автоматично генерирано съдържание начинът, по който марките изграждат доверие и видимост, се променя фундаментално. За компаниите за електронна търговия промяната не е само въпрос на тенденция – тя е въпрос на това как техните продукти, ценности и репутация ще бъдат представени при търсения, които днес често се опосредствани от AI. Ново проучване на Hard Numbers обаче носи изненадващи заключения. Големите езикови модели все още не са причинили рекламираната революция в медийното пространство. Напротив, те засилиха значението на традиционните медии. В същото време те създават нов тип информационна битка – този път не само за клиентите, но и за позиции в отговорите на AI.

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Тази статия бе преведена за вас от artificial intelligence
AI и репутация на марката: Как изкуственият интелект променя медийното доверие
Източник: Depositphotos

Изследователите тестваха как изкуственият интелект оценява 100-те най-ценни марки в света – по-специално от гледна точка на тяхното качество, надеждност, иновации и цялостна стойност. Оказа се, че изкуственият интелект най-често черпи от традиционните редакционни медии – те най-много влияят на реакциите му. Те представляват 61% от всички отговори, генерирани от AI, като доминират особено при оценката на надеждността (65%) и стойността на марката (72%).

Дори сега, когато доминират дигиталните платформи и съдържанието до голяма степен се генерира от изкуствен интелект, класическата редакционна журналистика остава основният източник на доверие.

Споменаването в съответните медии все още има голяма тежест. И точно затова добрата PR стратегия струва повече от всякога .

AI and Brand Reputation

Source: Hard Numbers

AI се доверява на марките – може би твърде много

Собственото съдържание на марките оказва изненадващо силно влияние върху изкуствения интелект – особено в областта на иновациите (66%) и качеството (55%). LLM моделите често безкритично приемат твърденията на марката като факти. На въпроси като „Надеждна ли е тази компания?“, те отговарят в стила на „Те твърдят, че са – така че да“.

„Големите езикови модели разчитат на редакционно и собствено съдържание, когато създават имидж на компаниите. За разлика от журналистите обаче, те не могат да приложат критично мислене или да формират независим възглед“, се казва в проучването на Hard Numbers.

Въпреки че изкуственият интелект не се доверява много на изявленията на компанията, когато оценява надеждността или цената, той си позволява да бъде повлиян много повече от тях по теми като иновации и качество. Това е както възможност, така и риск; Зависи от това колко отговорно марките се справят със съдържанието си.

AI trusts brands

Source: Hard Numbers

Компаниите започват да приемат сериозно системите с изкуствен интелект – подхождат към тях подобно на журналистите или инвеститорите, защото те влияят на възприемането на марката.

Изкуствен интелект и репутация на марката: Нова ера на SEO оптимизация

Оптимизацията за търсачки все още е много важна, но нейните граници се разширяват. Вече не става въпрос само за Google. Марките все повече наблюдават как езиковите модели с изкуствен интелект обработват съдържанието им. Тези модели имат свои собствени правила. Както показват изследванията, AI разчита главно на оптимизирано съдържание. Той трябва да има ясна структура, правилни метаданни и качествено омрежване.

Такива страници се появяват по-често като източници в генерирани от изкуствен интелект отговори, особено по теми, свързани с иновациите.

SEO оптимизацията не е мъртва. Но марките трябва да вземат предвид и как изкуственият интелект „мисли“.

Стратегията за съдържание също трябва да бъде етична

На пръв поглед може да изглежда, че ако AI се доверява на проверени източници и редакционно съдържание, рискът от дезинформация трябва да е нисък. Изследванията обаче показват обратното. Изкуственият интелект черпи от източници, които технически изглеждат надеждни, но сами по себе си не могат да разпознаят дали информацията е вярна или подвеждаща.

Тя не може да мисли критично като журналист; Той не може да поставя под въпрос непроверени твърдения или да задава последващи въпроси. Това означава, че ако дадена марка създава съдържание, което е добре оптимизирано, структурирано и формално изглежда надеждно, AI може да го възприеме безрезервно – дори в случаите, когато човек може лесно да открие манипулация. Ето защо документът предупреждава за нарастващия риск от дезинформация.

В среда, в която AI замества класическото търсене и хората все повече разчитат на кратки отговори без проверка на фактите, отговорността на марките е още по-важна от преди. Надеждността вече не се отнася само до самото съдържание, но и до това как изкуственият интелект го обработва и предава без критично филтриране.

AI не променя правилата за изграждане на репутация, но значително укрепва това, което вече работи – особено силата на редакционното съдържание. Изкуственият интелект също значително влияе върху начина, по който марките работят със съдържанието, къде се появяват и какъв тон избират днес.

Споделяне на статия
Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Подобни статии
WhatsApp обединява маркетинга във Facebook и Instagram
5 мин. четене

WhatsApp обединява маркетинга във Facebook и Instagram

WhatsApp обяви големи бизнес актуализации на своята конференция в Маями, които интегрират маркетинговия мениджмънт в WhatsApp, Facebook и Instagram. Компаниите вече могат да обработват кампании и за трите платформи чрез едно табло за управление на Ads Manager.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU
Поколението Z е по-отворено към инфлуенсъри с изкуствен интелект, но се интересува по-малко от автентичността
6 мин. четене

Поколението Z е по-отворено към инфлуенсъри с изкуствен интелект, но се интересува по-малко от автентичността

Нещо голямо се случва в инфлуенсър маркетинга. Докато марките експериментират с личности, генерирани от AI, повечето хора все още не им се доверяват. Обратът? Автентичността може да не е толкова важна, колкото всички си мислят.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU
Reddit стартира качествен рейтинг за рекламни кампании
3 мин. четене

Reddit стартира качествен рейтинг за рекламни кампании

Reddit току-що пусна нещо, което всеки рекламодател ще разпознае – система за оценка на качеството на рекламите, точно като тази на Google. Новият резултат за оптимизация оценява настройката на вашия акаунт и ви казва точно къде да подобрите, което прави рекламата в Reddit по-малко игра на отгатване.

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge