6 мин. четене

AI и репутация на марката: Как изкуственият интелект променя медийното доверие

С възхода на изкуствения интелект и експлозията на автоматично генерирано съдържание начинът, по който марките изграждат доверие и видимост, се променя фундаментално. За компаниите за електронна търговия промяната не е само въпрос на тенденция – тя е въпрос на това как техните продукти, ценности и репутация ще бъдат представени при търсения, които днес често се опосредствани от AI. Ново проучване на Hard Numbers обаче носи изненадващи заключения. Големите езикови модели все още не са причинили рекламираната революция в медийното пространство. Напротив, те засилиха значението на традиционните медии. В същото време те създават нов тип информационна битка – този път не само за клиентите, но и за позиции в отговорите на AI.

Veronika Slezáková
Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Тази статия бе преведена за вас от artificial intelligence
AI и репутация на марката: Как изкуственият интелект променя медийното доверие
Източник: Depositphotos

Изследователите тестваха как изкуственият интелект оценява 100-те най-ценни марки в света – по-специално от гледна точка на тяхното качество, надеждност, иновации и цялостна стойност. Оказа се, че изкуственият интелект най-често черпи от традиционните редакционни медии – те най-много влияят на реакциите му. Те представляват 61% от всички отговори, генерирани от AI, като доминират особено при оценката на надеждността (65%) и стойността на марката (72%).

Дори сега, когато доминират дигиталните платформи и съдържанието до голяма степен се генерира от изкуствен интелект, класическата редакционна журналистика остава основният източник на доверие.

Споменаването в съответните медии все още има голяма тежест. И точно затова добрата PR стратегия струва повече от всякога .

AI and Brand Reputation

Source: Hard Numbers

AI се доверява на марките – може би твърде много

Собственото съдържание на марките оказва изненадващо силно влияние върху изкуствения интелект – особено в областта на иновациите (66%) и качеството (55%). LLM моделите често безкритично приемат твърденията на марката като факти. На въпроси като „Надеждна ли е тази компания?“, те отговарят в стила на „Те твърдят, че са – така че да“.

„Големите езикови модели разчитат на редакционно и собствено съдържание, когато създават имидж на компаниите. За разлика от журналистите обаче, те не могат да приложат критично мислене или да формират независим възглед“, се казва в проучването на Hard Numbers.

Въпреки че изкуственият интелект не се доверява много на изявленията на компанията, когато оценява надеждността или цената, той си позволява да бъде повлиян много повече от тях по теми като иновации и качество. Това е както възможност, така и риск; Зависи от това колко отговорно марките се справят със съдържанието си.

AI trusts brands

Source: Hard Numbers

Компаниите започват да приемат сериозно системите с изкуствен интелект – подхождат към тях подобно на журналистите или инвеститорите, защото те влияят на възприемането на марката.

Изкуствен интелект и репутация на марката: Нова ера на SEO оптимизация

Оптимизацията за търсачки все още е много важна, но нейните граници се разширяват. Вече не става въпрос само за Google. Марките все повече наблюдават как езиковите модели с изкуствен интелект обработват съдържанието им. Тези модели имат свои собствени правила. Както показват изследванията, AI разчита главно на оптимизирано съдържание. Той трябва да има ясна структура, правилни метаданни и качествено омрежване.

Такива страници се появяват по-често като източници в генерирани от изкуствен интелект отговори, особено по теми, свързани с иновациите.

SEO оптимизацията не е мъртва. Но марките трябва да вземат предвид и как изкуственият интелект „мисли“.

Стратегията за съдържание също трябва да бъде етична

На пръв поглед може да изглежда, че ако AI се доверява на проверени източници и редакционно съдържание, рискът от дезинформация трябва да е нисък. Изследванията обаче показват обратното. Изкуственият интелект черпи от източници, които технически изглеждат надеждни, но сами по себе си не могат да разпознаят дали информацията е вярна или подвеждаща.

Тя не може да мисли критично като журналист; Той не може да поставя под въпрос непроверени твърдения или да задава последващи въпроси. Това означава, че ако дадена марка създава съдържание, което е добре оптимизирано, структурирано и формално изглежда надеждно, AI може да го възприеме безрезервно – дори в случаите, когато човек може лесно да открие манипулация. Ето защо документът предупреждава за нарастващия риск от дезинформация.

В среда, в която AI замества класическото търсене и хората все повече разчитат на кратки отговори без проверка на фактите, отговорността на марките е още по-важна от преди. Надеждността вече не се отнася само до самото съдържание, но и до това как изкуственият интелект го обработва и предава без критично филтриране.

AI не променя правилата за изграждане на репутация, но значително укрепва това, което вече работи – особено силата на редакционното съдържание. Изкуственият интелект също значително влияе върху начина, по който марките работят със съдържанието, къде се появяват и какъв тон избират днес.

Споделяне на статия
Veronika Slezáková
Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Подобни статии
Съсредоточете се върху оценката на възможностите: AI ще ви каже какво да подобрите в рекламата си
4 мин. четене

Съсредоточете се върху оценката на възможностите: AI ще ви каже какво да подобрите в рекламата си

Meta разширява Opportunity Score – показател, който незабавно разкрива в Ads Manager как можете да подобрите кампаниите и да намалите разходите. Този нов показател, базиран на изкуствен интелект, достига до повече рекламодатели след тестване. Той предоставя ясен резултат от кампанията и конкретни предложения за подобрение.

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Прочетете статия
Търговците на дребно в Обединеното кралство са изправени пред нарастващи заплахи за киберсигурността
4 мин. четене

Търговците на дребно в Обединеното кралство са изправени пред нарастващи заплахи за киберсигурността

Наскоро три големи британски марки за търговия на дребно – Marks & Spencer, Co-op и Harrods – станаха жертва на мащабни кибератаки, които значително нарушиха дейността им и разкриха сериозни пропуски в сигурността на техните ИТ системи. Тези инциденти подчертават нарастващите заплахи за киберсигурността, пред които е изправен секторът на търговията на дребно в Обединеното […]

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU
Прочетете статия
GPeC SUMMIT 2025: Честване на 20 години електронна търговия в Букурещ
4 мин. четене

GPeC SUMMIT 2025: Честване на 20 години електронна търговия в Букурещ

GPeC SUMMIT, най-значимото събитие за електронна търговия и онлайн маркетинг в Румъния и Източна Европа, ще отпразнува своята 20-та годишнина през май 2025 г. с изключителна двудневна програма. Събитието ще привлече елита на дигиталния пазар, включително повече от 800 участници на ниво C.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU
Прочетете статия
Bridge Now

Последните новини точно СЕГА

10+ непрочетени

10+