Един важен показател, който позволява на компаниите да разберат дългосрочната стойност на своите клиентски контакти, е стойността на клиента през целия живот. Той разглежда очакваната сума пари, която клиентът ще похарчи в дадена компания по време на целия си мандат. Компаниите претеглят два основни елемента, за да решат този проблем. Те първо вземат предвид средния доход, който носи потребителят. След това те прогнозират продължителността на времето, през което потребителят вероятно ще продължи да прави покупки от тях.
Умножаването на тези две числа помага на компаниите да разберат общата стойност на клиента във времето. Правенето на мъдри преценки относно маркетинга, обслужването на клиенти и разработването на продукти зависи много от това знание. Например, една корпорация може да се концентрира повече върху привличането и задържането на определени видове клиенти, ако е наясно, че някои от тях обикновено остават по-дълго и харчат повече. Като алтернатива, ако открият, че някои потребители имат лоша стойност през целия живот, те могат да потърсят стратегии за увеличаване на разходите си или задълбочаване на връзките си с бизнеса.