2 мин. четене

Какво е API?

Приложно-програмният интерфейс (API) служи като мост между различни софтуерни приложения, улеснявайки обмена на данни. По същество това е набор от протоколи и инструменти, които определят как различните софтуерни компоненти трябва да си взаимодействат.

Тази статия бе преведена за вас от artificial intelligence

Приложно-програмният интерфейс (API) служи като мост между различни софтуерни приложения, улеснявайки обмена на данни. По същество това е набор от протоколи и инструменти, които определят как различните софтуерни компоненти трябва да си взаимодействат.

От решаващо значение е да се разграничават API от потребителските интерфейси. Докато потребителските интерфейси взаимодействат директно с хората, приемайки входове и показвайки изходи, API работят зад кулисите. Те обработват данните, получени от един софтуерен модул и предават резултатите на друг, без пряко взаимодействие с потребителя.

Механизмът за API

API обикновено функционират чрез модел на заявка-отговор между клиент и сървър. Клиентската страна обикновено се състои от предни приложения, с които потребителите взаимодействат директно. От друга страна, сървърът управлява бекенд операциите и взаимодействията с базата данни. В тази настройка API действа като посредник, позволяващ плавен поток от заявки за данни и отговори между тези два елемента.

API класификации

API могат да бъдат категоризирани по различни начини, включително тяхната достъпност и предназначение.

Нива на достъпност на API

Що се отнася до достъпността, API обикновено попадат в три категории:

1. Частни API: Те са за вътрешна употреба в рамките на организацията.
2. API за партньори: Те се споделят с конкретни бизнес партньори.
3. Публични API: Те са свободно достъпни за използване от външни разработчици.

Всеки тип API служи за различни цели и има различни нива на сигурност и контрол на достъпа.

Споделяне на статия
Подобни статии
Най-добрите стратегии за дигитален маркетинг за малкия бизнес през 2025 г
31 мин. четене

Най-добрите стратегии за дигитален маркетинг за малкия бизнес през 2025 г

Опитът с множество електронни магазини показва как технологиите и взаимоотношенията стимулират растежа. За 2025 г. доказаните стратегии включват SEO, AI, маркетинг на съдържанието, PPC и изграждане на общност – повечето изискват само време и усилия, а не големи бюджети. Тъй като изкуственият интелект вече е от съществено значение за запазване на конкурентоспособността, нека разгледаме най-ефективните […]

Jan Janouškovec Jan Janouškovec
CEO, Selltoro
Прочетете статия
Какви са тенденциите в омниканалния маркетинг през 2025 г.?
3 мин. четене

Какви са тенденциите в омниканалния маркетинг през 2025 г.?

През 2025 г. онлайн търговците на дребно са изправени пред безпрецедентно предизвикателство: вниманието на потребителите е фрагментирано в безброй приложения, платформи и устройства. Последните проучвания показват драматична промяна в поведението на потребителите – линейната телевизионна гледаемост е спаднала под 50% от общото екранно време.

Прочетете статия
Тръмп заплашва ЕС с нови мита
3 мин. четене

Тръмп заплашва ЕС с нови мита

Според Ройтерс президентът на САЩ Доналд Тръмп описа търговските практики на ЕС като „много, много лоши“ за САЩ и обяви планове за налагане на нови мита на ЕС на 21 януари. Потенциално голяма промяна в търговията между САЩ и ЕС може да бъде резултат от декларацията на Тръмп в Белия дом, че митата са „единственият […]

Прочетете статия
Bridge Now

Последните новини точно СЕГА

10+ непрочетени

10+