
Край на съкращаването на URL адреси
Google реши напълно да затвори услугата си за съкращаване на дълги връзки – Google URL Shortener – до 25 август 2025 г. Връзките goo.gl вече няма да се поддържат и потребителите ще трябва да преминат към алтернативни услуги.
Компаниите, които разчитат на goo.gl връзки, ще усетят промяната още на 23 август 2024 г. На тези връзки ще започне да се появява заставка, предупреждаваща потребителите за предстоящото изключване. Честотата на тези известия постепенно ще се увеличава до датата на окончателното изключване.

Source: Google
Google препоръчва: „Ако заставката наруши вашите случаи на употреба, можете да я потиснете, като добавите параметъра на заявката „?si=1″ към съществуващите goo.gl връзки.“
Неотзивчивите уебсайтове губят класиране при търсене
Забелязали ли сте, че не можете да намерите по-стар уебсайт, който да не е оптимизиран за мобилни устройства? Google вече не индексира неотзивчиви страници. Това означава загуба на видимост при търсене и трафик.
Като се има предвид, че по-голямата част от интернет трафика вече идва от мобилни устройства, осигуряването на безпроблемна мобилна работа е по-важно от всякога.
Това подчертава значението на мобилната оптимизация, която се превърна в решаващ фактор за осигуряване на качествено потребителско изживяване и поддържане на класирането в търсачките.
Джон Мюлер, адвокат по търсенето в Google Швейцария, заяви: „След 5 юли 2024 г. ще обхождаме и индексираме тези уебсайтове само с помощта на робота за смартфони Googlebot. Ако съдържанието на уебсайта ви изобщо не е достъпно на мобилно устройство, то вече няма да може да се индексира. Все още може да виждате Googlebot Desktop в регистрационните файлове и отчетите на сървъра.“
Оптимизирането на скоростта на уебсайта е един от важните елементи, на които си струва да се обърне внимание при уеб разработката. Google предоставя няколко инструмента, включително PageSpeed Insights и Google Search Console, които помагат за идентифициране и решаване на проблеми.