3 мин. четене

Google прекратява индексирането на неотзивчиви уебсайтове и прекратява съкращаването на връзки

Две скорошни съобщения от Google имат последици за електронната търговия. От решаващо значение е да наблюдавате мобилния дисплей на уебсайта си и практиките за съкращаване на връзки.

Тази статия бе преведена за вас от artificial intelligence
Google прекратява индексирането на неотзивчиви уебсайтове и прекратява съкращаването на връзки
Източник: Depositphotos

Край на съкращаването на URL адреси

Google реши напълно да затвори услугата си за съкращаване на дълги връзки – Google URL Shortener – до 25 август 2025 г. Връзките goo.gl вече няма да се поддържат и потребителите ще трябва да преминат към алтернативни услуги.

Компаниите, които разчитат на goo.gl връзки, ще усетят промяната още на 23 август 2024 г. На тези връзки ще започне да се появява заставка, предупреждаваща потребителите за предстоящото изключване. Честотата на тези известия постепенно ще се увеличава до датата на окончателното изключване.

The interstitial page will highlight changes.

Source: Google

След 25 август 2025 г. всички goo.gl връзки ще върнат грешка 404. Този преходен период има за цел да помогне на бизнеса да проследява и променя засегнатите връзки, за да осигури плавен преход към нови съкращаващи елементи.

Google препоръчва: „Ако заставката наруши вашите случаи на употреба, можете да я потиснете, като добавите параметъра на заявката „?si=1″ към съществуващите goo.gl връзки.“

Неотзивчивите уебсайтове губят класиране при търсене

Забелязали ли сте, че не можете да намерите по-стар уебсайт, който да не е оптимизиран за мобилни устройства? Google вече не индексира неотзивчиви страници. Това означава загуба на видимост при търсене и трафик.

Като се има предвид, че по-голямата част от интернет трафика вече идва от мобилни устройства, осигуряването на безпроблемна мобилна работа е по-важно от всякога.

Това подчертава значението на мобилната оптимизация, която се превърна в решаващ фактор за осигуряване на качествено потребителско изживяване и поддържане на класирането в търсачките.

Джон Мюлер, адвокат по търсенето в Google Швейцария, заяви: „След 5 юли 2024 г. ще обхождаме и индексираме тези уебсайтове само с помощта на робота за смартфони Googlebot. Ако съдържанието на уебсайта ви изобщо не е достъпно на мобилно устройство, то вече няма да може да се индексира. Все още може да виждате Googlebot Desktop в регистрационните файлове и отчетите на сървъра.“

Оптимизирането на скоростта на уебсайта е един от важните елементи, на които си струва да се обърне внимание при уеб разработката. Google предоставя няколко инструмента, включително PageSpeed Insights и Google Search Console, които помагат за идентифициране и решаване на проблеми.

Споделяне на статия
Подобни статии
Meta AI се разпространява в Европа
4 мин. четене

Meta AI се разпространява в Европа

Технологичният гигант Meta разкри тази седмица, че неговият инструмент за разговорен AI ще бъде внедрен в 41 европейски държави, включително тези в Европейския съюз, както и в 21 отвъдморски територии – отбелязвайки най-голямото им глобално разширяване на Meta AI до момента.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU
Прочетете статия
Балканска среща на върха за електронна търговия: Световни лидери се събират в София, април 2025 г.
4 мин. четене

Балканска среща на върха за електронна търговия: Световни лидери се събират в София, април 2025 г.

Balkan Ecommerce Summit 2025, едно от водещите събития за дигитална търговия в региона, ще превърне София в център за електронна търговия за целия балкански регион на 29-30 април 2025 г. в Арена София. Това забележително събитие ще събере над 4,000 участници от повече от 20 държави, включително Съединените щати и Индия.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU
Прочетете статия
Meta официално заменя проверката на фактите със система за бележки на общността
5 мин. четене

Meta официално заменя проверката на фактите със система за бележки на общността

От тази седмица Meta фундаментално променя начина, по който се проверява информацията във Facebook, Instagram и Threads. Вместо да си сътрудничат с независими проверители на факти, те въвеждат Community Notes, механизъм, базиран на краудсорсинг. Тази промяна е противоречива, но Meta я представя като начин за намаляване на пристрастията. За марките това означава нова реалност – […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Прочетете статия
Bridge Now

Последните новини точно СЕГА

10+ непрочетени

10+