4 мин. четене

LinkedIn Conversions API: Нов B2B инструмент за измерване на възвръщаемостта на инвестициите в електронната търговия

В дигиталния маркетинг прецизното измерване на ефективността на кампаниите е от решаващо значение – особено в електронната търговия, където всяка реализация пряко влияе върху бизнес резултатите. LinkedIn наскоро представи нов API за реализации, който обещава да подобри измерването на ефективността на вашата кампания.

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Тази статия бе преведена за вас от artificial intelligence
LinkedIn Conversions API: Нов B2B инструмент за измерване на възвръщаемостта на инвестициите в електронната търговия
Източник: Depositphotos

LinkedIn стартира API за конверсии в отговор на нарастващия проблем в B2B маркетинга – все по-дълъг цикъл на покупка и трудности при измерването на дългосрочното въздействие на кампаниите. Според доклада на платформата до 87% от B2B маркетолозите признават проблеми с демонстрирането на дългосрочната стойност на техните дейности, което на практика означава сложно обосноваване на маркетинговите бюджети.

API за реализации ви позволява да свържете собствените си данни (данни от първа страна), включително офлайн взаимодействия с клиенти, с платформата LinkedIn.

На практика това означава, че можете да проследите сложното пътуване на клиента от първото кликване върху реклама до офлайн срещи или телефонни продажби.

Значително подобрение в ефективността на кампанията

Ранните резултати от внедряването показват подобрения в ключовите показатели – от почти една трета увеличение на приписаните реализации до 39% намаление на разходите за квалифицирани потенциални клиенти. В конкурентна среда за електронна търговия това може да представлява решаващо предимство при придобиването и конвертирането на потенциални клиенти.

Проследяване на дългосрочни резултати

С подобрения отчет за приписването на приходите получавате 365-дневен период на ретроспективен анализ. За проекти с по-дълъг цикъл на покупка (като B2B платформи за електронна търговия, персонализирани решения или по-скъпи продукти) това дава по-ясна картина на истинската възвръщаемост на инвестицията.

Практическо използване на ИИ във връзка с новия API

Бъдещето на измерването в електронната търговия принадлежи на изкуствения интелект. Можем да очакваме по-точни прогнози за покупателното поведение, оптимизиране на маркетинговите разходи и по-добро приоритизиране на потенциалните клиенти.

„90% от B2B маркетолозите са съгласни, че когато използват AI за създаване и оптимизиране на кампании, те отчитат по-добра възвръщаемост на инвестициите. Изследванията показват, че те използват AI за подобряване на сегментирането и насочването на аудиторията (57%), извършват прогнозен анализ за подобряване на ефективността и потенциалното оценяване на клиентите (55%), автоматизират рутинни задачи (53%) и предоставят оптимизация на разходите за реклама в реално време и творческо съдържание (53%)“, се казва в платформата.

Във всеки случай по-прецизното измерване на реализациите и възможността за свързване на онлайн и офлайн данни представляват тенденция, която ще продължи да се засилва в маркетинга на електронната търговия, независимо от платформата. Ключът към успеха остава стратегическият подход към данните и способността за адаптиране на глобалните инструменти към местните условия.

API за конверсии представлява само една от стъпките на LinkedIn в усилията за подобряване на маркетинговите инструменти на платформата.

+
Споделяне на статия
Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Подобни статии
Защо M&S избра TikTok Shop и Zalando за растеж
3 мин. четене

Защо M&S избра TikTok Shop и Zalando за растеж

Британският гигант за търговия на дребно Marks & Spencer значително променя стратегията си за онлайн продажби. Според доклад на ChannelX, компанията е подписала сделка със Zalando за извършване на цялата логистика в континентална Европа и едновременно с това навлиза в TikTok Shop, където един продукт за красота се продава всяка секунда в Обединеното кралство.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge EU
TikTok Shop блокира 70 милиона продукта за шест месеца
3 мин. четене

TikTok Shop блокира 70 милиона продукта за шест месеца

TikTok Shop публикува цифри, показващи мащаба на борбата с измамите в онлайн търговията. Платформата отхвърли над 70 милиона продукта, преди да бъде листната през първите шест месеца на 2025 г. – това е с 40% повече от предходното полугодие. На всичкото отгоре те са отказали 1,4 милиона заявления за регистрация на продавачи.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge EU
Може ли връщането на депозити да работи за козметика? Кауфланд тества идеята
3 мин. четене

Може ли връщането на депозити да работи за козметика? Кауфланд тества идеята

Германският търговец на дребно стартира пилотен проект, който може да промени играта на опаковките. Клиентите на Kaufland в Мюнхен сега връщат празни опаковки за козметика по същия начин, по който биха върнали бутилка кока-кола – за 29 цента всяка в депозитната машина. Подробностите идват от прессъобщението на Kaufland , публикувано в техния корпоративен нюзрум.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge EU