
Потребителите на Pinterest вече могат специално да търсят определени елементи от изображения – като яке, обувки или цветова палитра – и незабавно да разглеждат подобни или допълващи се продукти.
Този процес използва генеративен AI, който анализира изображения и създава описателни фрази, позволявайки на потребителите да разпознават по-добре какво харесват в изображението и да продължат да разглеждат или пазаруват. Pinterest въвежда:
- Лесно започване на търсене: Продължителното натискане на който и да е щифт активира визуалното търсене.
- Панел за персонализиране на резултатите: Потребителите могат да филтрират резултатите по стил, материал, цвят или повод. Например, ако някой харесва определено яке, той може бързо да филтрира за подобни, които са по-официални или в различен стил.
- Подчертаване на визуални елементи: Нов ефект на „анимирано сияние“ насочва вниманието към зоните на изображенията, върху които може да се кликне. Това може да увеличи интерактивността и интереса.
Тези иновации в момента са достъпни само за дамска мода в САЩ, Обединеното кралство и Канада. Въпреки това, Pinterest посочва, че функциите в крайна сметка ще се разширят и в други категории и държави.
Pinterest подобрява визуалното търсене – какво означава това за електронната търговия?
Визуалното търсене съкращава пътя от вдъхновението до покупката. Поколението Z и милениалите все повече пазаруват с очите си. Те вземат решения въз основа на визуални ефекти, естетика и впечатление. Следователно Pinterest надгражда това, което прави най-добре: трансформира вдъхновението в конкретен продукт.