4 мин. четене

Shein осигурява одобрение от Великобритания за IPO в Лондон

Според информация, съобщена от Businessoffashion.com, модният гигант Shein, известен със своите ултра достъпни дрехи, е достигнал важен етап по пътя си към публичната си дейност. Органът за финансово поведение на Обединеното кралство (FCA) даде зелена светлина за планираното първично публично предлагане (IPO) в Лондон. Тази новина идва, след като компанията поверително подаде необходимите документи на британския регулатор миналия юни. Пътуването на Shein до фондовата борса обаче няма да мине без предизвикателства. Компанията, която продава рокли за 10 долара и дънки за 12 долара в повече от 150 страни по света, е изправена пред няколко препятствия.

Katarína Šimčíková
Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU
Тази статия бе преведена за вас от artificial intelligence
Shein осигурява одобрение от Великобритания за IPO в Лондон
Източник: Depositphotos

Компанията със седалище в Сингапур, която се премести от Нанкин през 2022 г., сега е изправена пред допълнителното предизвикателство да осигури одобрение от финансовите регулатори на Пекин. Въпреки корпоративното си преместване, Shein остава заплетена в регулаторната рамка на Китай, тъй като огромната му производствена мрежа работи предимно чрез китайски изпълнители.

Трансатлантически икономически натиск

Стремежите на компанията към публичния пазар се сблъскаха с нови препятствия отвъд Атлантическия океан. Неотдавнашното въвеждане на значителни мита върху китайския внос в Съединените щати и предстоящата отмяна на освобождаването от мита за малки колети хвърлиха сянка върху финансовите перспективи на Shein.

На 2 май прекратяването на разпоредбата „de minimis “ на Америка, която в момента позволява безмитно влизане на пакети на стойност под 800 долара, заплашва да наруши структурата на разходите на Shein на най-доходоносния пазар.

Преоценка

Финансовите анализатори, проследяващи ситуацията, показват, че пазарните условия могат да наложат значителна низходяща ревизия на очакваната оценка на Shein. Настоящите прогнози предполагат, че компанията може да навлезе на публични пазари на стойност около 50 милиарда долара – приблизително 25% по-малко от цифрата от 66 милиарда долара, установена по време на частния кръг на набиране на средства миналата година.

Крайната стойност на пазарната капитализация до голяма степен ще зависи от това колко ефективно компанията се справя с променящите се разпоредби за внос в Съединените щати. Целевата сума за набиране на средства остава неуточнена.

Натиск върху бизнес моделите

Предприятието, създадено от предприемача Скай Сю, е изградило своята империя, без да притежава производствени мощности. Вместо това тя се координира с приблизително 5800 договорени производствени партньори, по-голямата част от които са разположени в Китай.

Отличителният оперативен модел на Shein – изпращане на отделни колети директно до потребителите по целия свят чрез въздушен транспорт – е изправен пред особени предизвикателства при новите търговски разпоредби. Преди това компанията се отказа от усилията си за листване в Съединените щати, след опасения на Конгреса относно условията на труд в китайската си мрежа за доставки.

Споделяне на статия
Katarína Šimčíková
Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU

I lead Ecommerce Bridge magazine for Europe, overseeing our content strategy and European language editions.

Подобни статии
Практическо ръководство за участниците в Балканската среща на върха за електронна търговия следващата седмица
4 мин. четене

Практическо ръководство за участниците в Балканската среща на върха за електронна търговия следващата седмица

Дългоочакваната Balkan Ecommerce Summit 2025 е само след дни, която ще превърне София в център за електронна търговия на Балканския регион на 29-30 април 2025 г. в Арена София. С наближаването на събитието, това ръководство за участниците в Balkan Ecommerce Summit предоставя всичко, което трябва да знаете, за да се възползвате максимално от това първокласно […]

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU
Прочетете статия
Instagram стартира редакции: Какво предлага този нов инструмент за редактиране на видео?
4 мин. четене

Instagram стартира редакции: Какво предлага този нов инструмент за редактиране на видео?

Instagram официално представи Editits – свое собствено приложение за редактиране на видео. Той ще бъде особено оценен от създателите на съдържание и малките марки, които искат да разширят своята видео продукция. Това е пряк отговор на популярния инструмент CapCut, който попада в ByteDance. По какво се различават тези приложения и какъв потенциал имат за електронната […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Прочетете статия
Еволюция на телевизията: Промяна на навиците за гледане и последиците за марката
5 мин. четене

Еволюция на телевизията: Промяна на навиците за гледане и последиците за марката

Как хората гледат видео съдържание днес? Какво смятат за „телевизия“ и къде рекламата работи най-добре? CTV (Connected TV) все още не е в центъра на вниманието на нашата електронна търговия, но развитието в чужбина предполага, че това скоро може да се промени. Ново проучване на RTL AdAlliance предлага ясни данни и тенденции, които си струва […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Прочетете статия
Bridge Now

Последните новини точно СЕГА

10+ непрочетени

10+