4 мин. четене

Shein осигурява одобрение от Великобритания за IPO в Лондон

Според информация, съобщена от Businessoffashion.com, модният гигант Shein, известен със своите ултра достъпни дрехи, е достигнал важен етап по пътя си към публичната си дейност. Органът за финансово поведение на Обединеното кралство (FCA) даде зелена светлина за планираното първично публично предлагане (IPO) в Лондон. Тази новина идва, след като компанията поверително подаде необходимите документи на британския регулатор миналия юни. Пътуването на Shein до фондовата борса обаче няма да мине без предизвикателства. Компанията, която продава рокли за 10 долара и дънки за 12 долара в повече от 150 страни по света, е изправена пред няколко препятствия.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU
Тази статия бе преведена за вас от artificial intelligence
Shein осигурява одобрение от Великобритания за IPO в Лондон
Източник: Depositphotos

Компанията със седалище в Сингапур, която се премести от Нанкин през 2022 г., сега е изправена пред допълнителното предизвикателство да осигури одобрение от финансовите регулатори на Пекин. Въпреки корпоративното си преместване, Shein остава заплетена в регулаторната рамка на Китай, тъй като огромната му производствена мрежа работи предимно чрез китайски изпълнители.

Трансатлантически икономически натиск

Стремежите на компанията към публичния пазар се сблъскаха с нови препятствия отвъд Атлантическия океан. Неотдавнашното въвеждане на значителни мита върху китайския внос в Съединените щати и предстоящата отмяна на освобождаването от мита за малки колети хвърлиха сянка върху финансовите перспективи на Shein.

На 2 май прекратяването на разпоредбата „de minimis “ на Америка, която в момента позволява безмитно влизане на пакети на стойност под 800 долара, заплашва да наруши структурата на разходите на Shein на най-доходоносния пазар.

Преоценка

Финансовите анализатори, проследяващи ситуацията, показват, че пазарните условия могат да наложат значителна низходяща ревизия на очакваната оценка на Shein. Настоящите прогнози предполагат, че компанията може да навлезе на публични пазари на стойност около 50 милиарда долара – приблизително 25% по-малко от цифрата от 66 милиарда долара, установена по време на частния кръг на набиране на средства миналата година.

Крайната стойност на пазарната капитализация до голяма степен ще зависи от това колко ефективно компанията се справя с променящите се разпоредби за внос в Съединените щати. Целевата сума за набиране на средства остава неуточнена.

Натиск върху бизнес моделите

Предприятието, създадено от предприемача Скай Сю, е изградило своята империя, без да притежава производствени мощности. Вместо това тя се координира с приблизително 5800 договорени производствени партньори, по-голямата част от които са разположени в Китай.

Отличителният оперативен модел на Shein – изпращане на отделни колети директно до потребителите по целия свят чрез въздушен транспорт – е изправен пред особени предизвикателства при новите търговски разпоредби. Преди това компанията се отказа от усилията си за листване в Съединените щати, след опасения на Конгреса относно условията на труд в китайската си мрежа за доставки.

Споделяне на статия
Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU

I lead Ecommerce Bridge magazine for Europe, overseeing our content strategy and European language editions.

Подобни статии
WhatsApp обединява маркетинга във Facebook и Instagram
5 мин. четене

WhatsApp обединява маркетинга във Facebook и Instagram

WhatsApp обяви големи бизнес актуализации на своята конференция в Маями, които интегрират маркетинговия мениджмънт в WhatsApp, Facebook и Instagram. Компаниите вече могат да обработват кампании и за трите платформи чрез едно табло за управление на Ads Manager.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU
Поколението Z е по-отворено към инфлуенсъри с изкуствен интелект, но се интересува по-малко от автентичността
6 мин. четене

Поколението Z е по-отворено към инфлуенсъри с изкуствен интелект, но се интересува по-малко от автентичността

Нещо голямо се случва в инфлуенсър маркетинга. Докато марките експериментират с личности, генерирани от AI, повечето хора все още не им се доверяват. Обратът? Автентичността може да не е толкова важна, колкото всички си мислят.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU
Reddit стартира качествен рейтинг за рекламни кампании
3 мин. четене

Reddit стартира качествен рейтинг за рекламни кампании

Reddit току-що пусна нещо, което всеки рекламодател ще разпознае – система за оценка на качеството на рекламите, точно като тази на Google. Новият резултат за оптимизация оценява настройката на вашия акаунт и ви казва точно къде да подобрите, което прави рекламата в Reddit по-малко игра на отгатване.

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge