6 мин. четене

Yope: Ново приложение за споделяне на снимки, завладяващо сърцата на поколението Z

Сайтът за социални медии Yope, който е създаден за частно групово споделяне на снимки, бързо набира популярност сред младите хора и привлича голям интерес от рисковите капиталисти. Впечатляващи цифри се показват от това приложение, което позволява споделянето на статични изображения в частни групи: Има 800 000 активни потребители дневно и 2,2 милиона активни потребители месечно.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU
Тази статия бе преведена за вас от artificial intelligence
Yope: Ново приложение за споделяне на снимки, завладяващо сърцата на поколението Z
Източник: Depositphotos

Изключителни инвестиции и растеж

Тъй като 40% от потребителите й все още са активни на седмия ден, платформата отбеляза 30-кратно увеличение на използването през последните шест месеца, което предполага възможността за дългосрочен успех на конкурентния пазар на социални медии.

С оценка от над 50 милиона долара, компанията, която управлява Yope, първоначално беше финансирана с 4,65 милиона долара. Redseed, Inovo VC и Goodwater Capital са тримата най-големи инвеститори в този кръг. Други видни инвеститори включват бившия изследовател на Google Андрей Ткаченк, Дима Шевц, съосновател на приложението Reface, и Жан дьо Ла Рошброшар и Грег Ткаченко, които закупиха AI Factory чрез SnapChat през 2020 г.

Различен метод за използване на социалните медии

Потребителският интерфейс на Yope е ясен, но завладяващ. Потребителите могат да изберат снимка от галерията си или да направят такава в приложението, след което да я споделят с частните си групи. Чрез интерфейса „стена“ потребителите могат да публикуват реакции, да участват в дискусии в реално време и да преглеждат непрекъснат фотоколаж, създаден от алгоритъм за машинно обучение.

Подобно на други добре познати мрежови системи, софтуерът има функции за социални медии. Платформата разполага с инструмент за обобщаване, подобен на Google Photos и Apple Photos, ивици за насърчаване на честото споделяне и джаджа за снимки при заключен екран, която показва скорошни групови снимки.

Yope

Source: play.google.com

Бъдещи планове и стратегия за растеж

С програма за посланици , която възнаграждава видни потребители за популяризиране на приложението в Instagram и TikTok, Yope ускорява растежа му. Съдържанието, създадено от посланиците на Yope, е получило над 56 милиона гледания, а 70–80% от новопоканените членове са основните двигатели на придобиването на платформа.

През следващата година главният изпълнителен директор на Yope, Бахрам Исмаилау, очаква компанията да има 50 милиона активни потребители месечно. Функция за чекиране, която насърчава потребителите да останат активни, интерактивни групови стени, които могат да бъдат персонализирани със стикери и рисунки, както и видео възможности са всички функции на предстоящото приложение.

Предоставяйки опции за семейни групи, бизнесът се надява да достигне до по-широка аудитория от настоящата си клиентела. Хората под осемнадесет години съставляват по-голямата част от потребителската база на Yope.

Пътят към постиженията

Имаше много препятствия по пътя на успеха на Yope. Yope е съоснована през 2021 г. от Исмаилау и Пол Рудковски, които са били съученици в Беларуския държавен университет в Минск. Бизнесът създаде приложения за социални мрежи; преди пускането на Yope през септември 2024 г., Сало и приложението с много камери се следваха. Компанията се отказа от предишните си асинхронни видео подкастинг начинания от 2023 г. насам.

За разлика от WhatsApp, Instagram и Snapchat, които улесняват груповата комуникация, но не я посочват като основна функция, Yope използва подход за споделяне на снимки в частна група . Въпреки усилията си да разработи такава функционалност, функцията Flipside на Instagram беше премахната в рамките на пет месеца след стартирането.

„Подбраното съдържание вече е достъпно в Instagram и Snapchat. Само 1% от многото снимки, направени от потребителите на поколение Z, са споделени, според Исмаилау. В опит да се противопостави на тази тенденция, Yope насърчава споделянето на „нефилтрирано съдържание„.

Предизвикателството на дългосрочния растеж

Въпреки бързия си възход, Yope е изправен пред познато предизвикателство: поддържане на инерцията. Подобни приложения, като BeReal, отбелязаха силно първоначално приемане, но се бореха с дългосрочната ангажираност. Споменатото приложение, BeReal, например, претърпя спад в растежа, преди да бъде придобито от компанията за игри Voodoo.

Въпреки че стартъпът все още не е доказал, че може да поддържа дългосрочно задържане на потребителите, неговият иновативен подход и силното ранно сцепление предполагат, че може да има шанс да се превърне в следващия голям играч в пространството на социалните медии.

Дали Yope може да се противопостави на съдбата на своите предшественици, предстои да видим, но засега бързият му възход привлича интереса както на потребителите, така и на инвеститорите.

Ефекти върху електронната търговия

Тъй като Yope е по-ориентиран към частното групово споделяне на снимки, неговите стратегии за растеж и ангажиране на потребителите може да повлияят на начина, по който платформите за електронна търговия взаимодействат със социалните медии.

Yope може да подтикне компаниите за електронна търговия да мислят повече за персонализиран и по-интимен маркетинг, ако се фокусира върху частно, подбрано съдържание, може би използвайки частни групи за насочване на промоции или изграждане на общност.

В момента въздействието на Yope върху електронната търговия е доста спекулативно, защото основната му цел са социалните медии, а не търговията.

Споделяне на статия
Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU

I lead Ecommerce Bridge magazine for Europe, overseeing our content strategy and European language editions.

Подобни статии
WhatsApp обединява маркетинга във Facebook и Instagram
5 мин. четене

WhatsApp обединява маркетинга във Facebook и Instagram

WhatsApp обяви големи бизнес актуализации на своята конференция в Маями, които интегрират маркетинговия мениджмънт в WhatsApp, Facebook и Instagram. Компаниите вече могат да обработват кампании и за трите платформи чрез едно табло за управление на Ads Manager.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU
Поколението Z е по-отворено към инфлуенсъри с изкуствен интелект, но се интересува по-малко от автентичността
6 мин. четене

Поколението Z е по-отворено към инфлуенсъри с изкуствен интелект, но се интересува по-малко от автентичността

Нещо голямо се случва в инфлуенсър маркетинга. Докато марките експериментират с личности, генерирани от AI, повечето хора все още не им се доверяват. Обратът? Автентичността може да не е толкова важна, колкото всички си мислят.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU
Reddit стартира качествен рейтинг за рекламни кампании
3 мин. четене

Reddit стартира качествен рейтинг за рекламни кампании

Reddit току-що пусна нещо, което всеки рекламодател ще разпознае – система за оценка на качеството на рекламите, точно като тази на Google. Новият резултат за оптимизация оценява настройката на вашия акаунт и ви казва точно къде да подобрите, което прави рекламата в Reddit по-малко игра на отгатване.

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge